27 Iulie 2012

Sanofi vrea vanzari de 10 mil. euro cu suplimentele alimentare Omnivit



Sanofi, cea mai mare companie farmaceutica prezenta pe piata locala dupa vanzari, si-a propus sa „muste" 2% din segmentul de suplimente alimentare cu gama Omnivit.

Lansate in februarie anul acesta, cele trei suplimente alimentare din gama Omnivit (Omnivit Activ – pentru sistemul nervos, Omnivit Memory Forte – pentru memorie si Omnivit OsteoFort – pentru sistemul muscular) se gasesc deja in peste 2.000 de farmacii de lant si independente, adica in circa 35% din totalul la nivel national.

In intervalul februarie-iulie, s-au vandut 40.000 de cutii de Omnivit, potrivit Sanofi. Doua dintre cele trei produse din gama, respectiv Omnivit Memory Forte si Omnivit OsteoFort, sunt produse in fabrica Zentiva din Bucuresti, detinuta de Sanofi.

Compania estimeaza ca, pana la finele anului acesta, Omnivit va ajunge sa detina 2% din intreaga piata de suplimente alimentare. Pana in 2016, Sanofi tinteste o cota de piata de 10% pentru gama nou lansata.

Sanofi va mai lansa inca patru produse in aceasta gama pana la finalul anului viitor.

Oficialii Sanofi estimeaza ca, in termen de 5 ani (2012-2016), vanzarile generate de Omnivit vor depasi 10 milioane de euro.

In 2011, piata suplimentelor alimentare (nutritive) s-a ridicat la 363 milioane de lei (aproximativ 85,8 milioane de euro), la pret de producator, potrivit datelor Cegedim citate de compania farmaceutica. Cu alte cuvinte, suplimentele alimentare au reprezentat 28,9% din piata totala de farmaceutice fara reteta (OTC-uri), in crestere cu 19% fata de 2010.
Un sfert din vanzarile Sanofi vor veni din medicamentele fara reteta medicala
Compania farmaceutica franceza Sanofi comercializeaza pe piata autohtona atat medicamente cu prescriptie medicala (Rx-uri), cat si produse fara reteta (OTC-uri). In segmentul de OTC-uri, Sanofi are un portofoliu de 100 de produse, dintre care cele mai cunoscute sunt, pe langa binecunoscutele Dicarbocalm, Antinevralgic si Paracetamol, si branduri mai noi precum Ibalgin (pentru durere), Essentiale (digestie), NoSpa (digestie), Magne B6, Iwostin (dermatocosmetice).

Pentru anul in curs, Sanofi estimeaza ca segmentul de OTC-uri va genera aproximativ 25% din totalul vanzarilor pe piata locala. In 2011, OTC-urile au reprezentat 23% din totalul vanzarilor inregistrate de compania farmaceutica.

Anul trecut, Sanofi a realizat vanzari de 873,8 milioane de lei (206,5 mil. euro), pozitionandu-se pe primul loc in clasamentul celor mai mari companii farmaceutice prezente in Romania, potrivit datelor firmei de analize si studii de piata Cegedim Romania. Intreaga piata de medicamente din Romania s-a ridicat anul trecut la valoarea de 10,82 miliarde de lei (2,55 mld. euro), in crestere cu 12,4% comparativ cu 2010.

Romanii cumpara suplimente alimentare de sute de milioane de euro
In 2011, piata de OTC-uri (medicamente eliberate fara reteta medicala) a ajuns la valoarea de 1,25 miliarde de lei (pret de producator).

Segmentul cu cea mai mare cota de piata, de 28,9%, este cel al suplimentelor nutritive (vanzari de 363 mil. lei), urmat de cel al produselor pentru raceala si gripa – 22,4% (281 mil. lei), digestie – 17,9% (225 mil. lei), durere – 17,4% (219 mil. lei), alergie – 0,8% (10 mil. lei) si pentru alte probleme de sanatate – 12,6% (158 mil. lei).

Suplimentele alimentare sunt vandute, in proportie de 90%, in farmacii. Alte canale de distributie sunt magazinele online, magazinele de tip plafar, hipermarketurile si benzinariile.



Citeste si