1 August 2012

Metro Cash & Carry: Vanzari in crestere in Romania in trimestrul doi



Vanzarile Metro Cash & Carry in Romania au crescut in trimestrul al doilea pentru prima data in mai mult de trei ani, contribuind la majorarea afacerilor companiei in Europa de Est, in pofida conditiilor macroeconomice dificile.

"In conditii comparabile, vanzarile din Romania au revenit in crestere pentru prima data in mai mult de trei ani", se arata intr-un raport transmis marti de Metro, scrie Mediafax.

Vanzarile Metro Cash & Carry in Europa de Est au crescut cu 3,3% in primul semestru, la 5,6 miliarde euro. In conditii comparabile, afacerile grupului in regiune au avansat cu 2,1%, iar in valute locale a fost raportata o crestere de 5,5%.

"Evolutia pozitiva a vanzarilor in Europa de Est a continuat in trimestrul al doilea. Trendul din Polonia s-a imbunatatit fata de primul trimestru. Vanzarile in conditii comparabile din Romania au crescut din nou pentru prima data in ultimii trei ani. In Rusia, vanzarile in conditii comparabile au continuat sa creasca puternic, iar pozitia pe piata a fost extinsa", se spune in raport.

Vanzarile Real in Europa de Est au scazut cu 2,8% in prima jumatate a anului, la 1,39 miliarde euro, in principal din cauza efectului fluctuatiilor de pe pietele valutare, noteaza Metro.

Grupul german detine in Romania 32 de magazine Metro Cash & Carry si 24 de hipermarketuri Real.

La nivel mondial, vanzarile Metro au crescut cu 2% in primul semestru, la 31,5 miliarde euro, iar profitul net a coborat cu 57,5%, la 28 milioane euro.

Vanzarile grupului in Europa de Est au urcat cu 2,5% in peioada analizata, la 8,17 miliarde euro.

Anul trecut, vanzarile Metro in Romania au scazut cu aproximativ 8%, la 1,68 miliarde euro, de la 1,83 miliarde euro in 2010. Divizia Cash & Carry a inregistrat o scadere de la 1,13 miliarde euro la 1,06 miliarde euro, iar vanzarile Real au coborat de la 694 milioane euro la 627 milioane euro.



Citeste si