Retailerul de decoratiuni interioare Bam Boo isi va extinde reteaua de magazine in sistem de franciza, tintind un total de 30 de unitati pana la finele lui 2013.

Pliant franciza Bam Boo

Expansiunea magazinelor Bam Boo, Romania si in alte tari din regiune, va fi gestionata de Philcare Franchise, companie nou-infiintata si condusa de belgianul Carl Sampers.

In prezent, reteaua Bam Boo numara 15 magazine, dintre care 12 vor date catre francizati.

„Din cele 15 magazine, vrem sa dam 10-12 catre francizati, iar proprietarul va pastra 2-3 pentru credibilitatea retelei”, a declarat Carl Sampers, intr-o conferinta de presa.

Expansiunea Bam Boo vizeaza atat Romania, cat si alte tari - Ungaria, Serbia, Bulgaria si Turcia.

Extinderea Bam Boo in sistem de franciza vine in contextul reorganizarii lantului de magazine. La inceputul lui 2011, compania Andromede Decor, care detine brandul Bam Boo, a intrat in procedura de insolventa. La momentul respectiv, reteaua Bam Boo numara 22 de magazine, dintre care 10 in Capitala.

„Am facut un pas inapoi pentru a face acum doi pasi inainte”, a spus Carl Sampers cu privire la reorganizarea retelei Bam Boo. Din cele 15 unitati Bam Boo deschise in prezent, niciuna nu va fi inchisa, a mai precizat Sampers.

In prezent, Philcare Franchise poarta negocieri cu posibili francizati in Satu-Mare, Bucuresti, Iasi si Craiova, dar niciun magazin nu va fi deschis pana la finele anului curent.

„Discutiile cu mallurile dureaza 2-3 luni. As fi bucuros sa deschidem pana la sfarsitul anului, pentru ca perioada Craciunului este buna, dar nu cred ca se va intampla”, a explicat Carl Sampers.

El estimeaza ca pana la sfarsitul anului 2013 vor fi deschise 15 magazine Bam Boo in sistem de franciza.

Fost manager al lantului de magazine de tip fast food Subway in Ungaria, Carl Sampers a infiintat recent, alaturi de asociatii sai, firma Philcare Franchise special pentru gestionarea expansiunii retelei Bam Boo in sistem de franciza.

Cat te costa sa ai propriul Bam Boo

Brandul Bam Boo s-a lansat in 2003, iar in prezent este unul dintre cele mai vizibile de pe piata de decoratiuni interioare si cadouri din Romania. La momentul actual functioneaza 15 magazine Bam Boo in Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta si Timisoara.

Urmatoarele unitati (in numar de 15) vor fi deschise in sistem de franciza. Magazinele au un trafic mediu de 2.500 de vizitatori pe zi, iar reteaua de distributie cuprinde si un magazin online.

Potrivit Philcare Franchise, 75% dintre produsele Bam Boo au preturi de sub 20 lei, iar rotatia stocurilor se realizeaza la 60-90 de zile.

Investitia initiala – aproximativ 65.000 euro (pentru un spatiu inchiriat de circa 300 mp; suma depinde de suprafata si nu cuprinde renovarea, depozitul si alte costuri);

Costurile fixe (aferente deschiderii unei francize Bam Boo - din investitia initiala):
- Taxa de franciza: 7.500 euro
- Mobila: 24.000 euro
- Stocul de marfa: 30.000 euro

Costurile variabile (aferente deschiderii unei francize Bam Boo):
- Costurile produselor: aprox. 40-45%
- Redeventa: 8%
- Costurile de marketing: 2%
- Transportul produselor de la depozitul central la magazin: 5%

Carl Sampers nu a oferit date cu privire la cifra de afaceri pe care o genereaza un magazin Bam Boo obisnuit. El a precizat insa ca un francizat ar trebui sa-si recupereze investitia intr-un magazin Bam Boo in 2-3 ani.

„Nu pot sa spun exact (cifra de afaceri generata de un magazin Bam Boo - n.r.). Difera in functie de chirie, de salarii, de utilitati. Cu cat chiria este mai mare, cu atat si veniturile sunt mai mari", a declarat Sampers.

Conform acestuia, valoarea medie a cosului de cumparaturi intr-un magazin Bam Boo este de 45-50 de lei. Magazinul Bam Boo din centrul comercial Feeria (zona Baneasa) are cele mai mari vanzari din lant, potrivit lui Sampers.

Cine este artizanul expansiunii Bam Boo in sistem de franciza?

Carl Sampers (foto), 59 de ani, este directorul Philcare Franchise de la inceputul lui 2012. La sfarsitul lui 2007, el si-a deschis primul restaurant in regim de franciza Subway, iar sase luni mai tarziu i s-a propus sa dezvolte intregul lant de fast-food-uri in Ungaria.

Sampers a deschis 15 restaurante Subway in Ungaria - in Budapesta si in provincie.

Intrebat de ce a renuntat la Subway, Sampers a precizat ca „este intotdeauna usor sa urci in trenul castigator".

Citeste si:

Vrei sa deschizi un fast food Subway? Iata ce trebuie sa faci si cat te costa

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri