28 August 2012

Si stiloul s-a scumpit: preturi cu 10% mai mari pentru instrumentele de scris in extra-sezon



In prima jumatate a anului pretul mediu al instrumentelor de scris a crescut cu 10% potrivit unui studiu al GfK.

In prima jumatate a anului 2012, in magazinele tip cash&carry si hypermarket, piata de instrumente de scris a inregistrat o scadere de 7% in volum fata de aceeasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste valoarea produselor vandute, s-a inregistrat o crestere de 3% in lei comparativ cu perioada ianuarie - iunie 2011, atingand o valoare de aproximativ 10 milioane de lei in aceste formate de magazin.

In perioada analizata, pretul mediu pe pachet a inregistrat o crestere cu 10% fata de 2011, categoria cu cea mai insemnata crestere de pret fiind instrumentele de colorat, cu 14%.

Conform datelor de cercetare GfK Retail and Technology Romania, in segmentele cash &carry si hypermarket-uri, perioada ianuarie - iunie nu poate fi considerata ca una de varf pentru vanzarile de instrumente de scris. Acest lucru este cauzat in special de faptul ca lunile mai si prima jumatate a lunii iunie sunt cele premergatoare vacantelor de vara, ceea ce determina o scadere a vanzarilor.

De-a lungul timpului, ponderea categoriilor in structura pietei de instrumente de scris a fost stabila. Comparand aceeasi perioada din 2012 cu cea din 2011, remarcam fluctuatii de maximum 1,5%.

“Un “boom” al vanzarilor in sectorul instrumentelor de scris se inregistreaza in lunile august – septembrie, perioada de pregatire pentru un nou an scolar. Deoarece vorbim despre o categorie cu o sezonalitate specifica, producatorii acorda o atentie deosebita in aceasta perioada nevoilor consumatorilor si aduc pe piata elemente noi, atractive si inalt functionale”, declara Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK Romania.

Categoria cu cel mai mare succes o reprezinta pixurile clasice, stilourile, creioanele grafit si cele mecanice, roller-ele si fineliner-ele, acestea avand o pondere de 60% in volum din totalul pietei. In topul produselor vandute, dupa pozitia de varf a instrumentelor de scris se afla categoria produselor de colorat, care include creioane colorate, carioci si creioane cerate. Acestea totalizeaza 33% din volumul pietii, fiind urmate de categoria instrumentelor de marcat texte scrise, cu o cota de 8%.

In prima jumatate a anului 2012, analizand evolutia fiecarui segment din totalul categoriei, creioanele cerate au fost la mare cautare. Ele au inregistrat o crestere in valoare de 22% fata de aceeasi perioada a anului 2011, fiind urmate de creioanele colorate, cu o crestere de 13%.

O alta crestere semnificativa este in cazul roller-elor, ele avand o valoare a vanzarilor cu 12% mai mare decat in primele sase luni ale anului anterior.

Concluziile se bazeaza pe datele de vanzari colectate de la hipermarketuri si magazine tip cash and carry, date incluse in panelul de retail GfK Retail and Technology. Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net.



Citeste si