20 Septembrie 2012
Cum iti inovezi modelul de business
Companiile ajung sa se distanteze de concurenta si reusesc sa obtina competitivitate pe termen lung, inovand modelul de business se arata in studiul Innovating for growth, realizat de Ernst & Young. Studiul a identificat urmatorii trei pasi care pot ajuta companiile sa integreze inovarea in modelele lor de business.
Profita de avantajele create de schimbarile mediului extern
Energia scumpa si furnizorul pe care nu se puteau baza, l-au determinat pe presedintele companiei sa faca un experiment in industria eoliana ca sa poata mentine fabrica productiva. Acesta a fost debutul Suzlon in segmentul energiei eoliene, compania devenind, in mai putin de zece ani, al cincilea furnizor de turbine eoliene din lume.
In mod similar, cand Virtual City, un integrator de solutii mobile cu sediul in Kenya, a incercat sa replice Amazon si eBay in Africa, succesul a fost doar foarte limitat. Cu toate acestea, John Waibochi, CEO al Virtual City si-a folosit experienta in transportul aerian de marfuri ca sa dezvolte un business in segmentul de aprovizionare. “Ne-am schimbat intreaga companie, transformandu-ne dintr-un furnizor de servicii de internet intr-o companie de automatizare a lanturilor de aprovizionare”, a spus Waibochi.
Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net
Reforma in modelul de business pentru a obtine avantaje competitive
Companiile de succes din zilele noastre vor fi cele care isi vor schimba modelele de business din unele rigide, concentrate strict pe arii geografice, pe piete locale sau pe anumite produse, intr-unele dinamice, concentrate pe experientele clientului, pe generarea de valoare si pe rezolvarea de probleme.
In acest sens, Neil Heslington, managing director la Zytek Automotive, o companie specializata in producerea de tehnologii pentru automobile verzi bazata in Marea Britanie, considera ca: “Nu e cazul sa inovam doar de dragul inovarii. Inovatia trebuie sa rezulte intr-un produs care sa aduca venituri ce pot fi reinvestite, pe mai departe, in cercetare si dezvoltare. Prin urmare, e vorba de mentinerea unui echilibru corect intre investitiile potrivite si obtinerea de beneficii in urma lor”.
Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net.
Inovatia integrata in strategie
“Concentrandu-se pe cele cinci rezultate cheie de business – crestere profitabila, implicarea clientului, sustenabilitate, productivitate si agilitate a afacerii – companiile vor obtine un avantaj competitiv cert. Situatia optima ar fi sa obtina toate aceste rezultate deodata. Pentru crearea unui mediu care sa favorizeze dezvoltarea inovatiei strategice, mentalitatea potrivita a liderilor reprezinta un vector cheie. Dezvoltarea spiritului inovativ este direct legata de o cultura organizationala care incurajeaza, ghideaza, sprijina si recompenseaza gandirea si practicile inovative”, spune Maria Pinelli.
Sursa foto: FreeDigtalPhotos.net.