27 Noiembrie 2012

Tranzactia Auchan - Real, pe ultima suta de metri?



Tranzactia in urma careia Auchan ar achizitiona lantul de hipermarketuri Real a revenit in centrul atentiei la inceputul acestei saptamani. Dupa mai multe articole in presa internationala pe aceasta tema, si presa locala a scris astazi ca deal-ul se apropie de final, intelegerea urmand sa fie semnata in zilele urmatoare.

Despre vanzarea lantului de hipermarketuri Real, parte a grupului german Metro AG, catre alti jucatori din piata de retail europeana exista zvonuri din 2010.

In noiembrie 2011, Metro a suspendat discutiile privind vanzarea Real pe fondul anuntului privind retragerea din functie a CEO-ului Metro AG, Eckhard Cordes. Un oficial al grupului anunta atunci ca nu existau, la acel moment, negocieri active. Cu alte cuvinte, Cordes esuase in a gasi cumparatori pentru Real.

Anterior anuntului privind retragerea sa din fruntea Metro, Cordes purtase in repetate randuri discutii cu posibili investitori – retaileri si companii de investitii deopotriva. Printre „petitorii" cel mai des mentionati au fost Tesco (Marea Britanie) si Auchan (Franta). Numele companiei franceze era vehiculata in aceasta vara ca fiind favorita la preluarea operatiunilor internationale ale Real, cu afaceri de circa 3 miliarde de euro pe an.

Potrivit Economica.net, retailerul francez Auchan negociaza de trei saptamani cu Metro Group cumpararea magazinelor real din Europa Centrala si de Est, inclusiv din Romania.

In acelasi timp, ZF.ro scrie ca achizitia francezilor de la Auchan a retelei de hipermarketuri Real, ar putea fi semnata joi, citand mai multe surse apropiate celor doua grupuri.

Daca tranzactia dintre Metro si Auchan s-ar concrentiza, atunci efectele acesteia s-ar vedea si in piata romaneasca de retail. In teorie, Auchan ar ajunge sa detina pe plan local 34 de hipermarketuri in total – 10 ale sale si 24 Real.

Deal-ul cu Real ar face din Auchan un competitor puternic pentru Kaufland, in prezent cel mai extins lant de hipermarketuri. Kaufland a mizat pe o formula castigatoare in vreme de criza: magazinele sale au un format mare, de tip hipermarket, insa politica de preturi este una de discount.

Cu acest mix si pe fondul unei expansiuni agresive, Kaufland (parte a grupului german Lidl & Schwarz) a ajuns in prezent sa detina o retea de 75 de magazine la nivel national.
CIteste aici care ar putea fi efectele unui posibil mariaj Real-Auchan



Citeste si