Premierul Victor Ponta a declarat ca atat el cat si presedintele Traian Basescu trebuie sa discute cu delegatia FMI referitor la CFR Marfa, explicand ca, daca Romania s-a razgandit in ceea ce priveste privatizarea acestei companii, si partenerii financiari externi trebuie sa fie de acord.
"Vizita este una importanta pentru ca avem si realizari, cele care tin de ajustarea fiscal-bugetara, avem si restante, in special de companii. Si la companii, daca avem in acest moment manageri privati la Tarom, la CFR Infrastructura, trebuie sa acceleram procedura si in altele. Astazi am vorbit cu domnul Nita (ministrul delegat pentru Energie-n.r.), avem restanta cu Transgaz si Nuclearelectrica pe care o indeplinim pana la 31 martie. Avem de luat si decizia politica referitoare la CFR Marfa, pentru ca s-a dat o decizie a CSAT si acolo, impreuna cu presedintele, amandoi, trebuie sa discutam cu delegatia FMI, pentru ca obligatia privatizarii CFR Marfa este trecuta in acord din februarie deja. Ori, daca noi ne-am razgandit, trebuie sa fie de acord si ceilalti", a spus premierul, potrivit Mediafax.

Guvernul s-a angajat fata de FMI, in cadrul acordului de tip preventiv aflat in derulare, sa vanda participatii detinute de stat la companii strategice din domeniile energiei si transporturilor, inclusiv Transgaz (15%), Romgaz (10%), Hidroelectrica (10%), Nuclearelectrica (10%), Oltchim (privatizare integrala), CFR Marfa (privatizare pachet majoritar), Tarom (20%), Electrica Furnizare si cele trei companii de distributie ale Electrica (participatii majoritare.

Guvernul trebuie astfel sa vanda prin licitatie cu strigare un pachet de actiuni reprezentand 100% din capitalul social al companiei, precum si pachetul care va fi detinut de stat in urma conversiei datoriilor societatii in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor CFR Marfa catre CFR S.A

La sfarsitul lunii noiembrie, presedintele si premierul au avut insa o intalnire, la finalul careia surse oficiale au declarat, printre alyele, ca cei doi au convenit sa amane privatizarea CFR Marfa, apreciind ca momentul actual nu este prielnic pentru astfel de operatiuni, si sa astepte numirea managerilor privati care sa creasca valoarea celor doua companii.

Initial, Guvernul s-a angajat fata de FMI sa vanda doar 20% din actiunile CFR Marfa, dar ulterior s-a decis in Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) sa fie vandut un pachet majoritar de actiuni.

Ministerul Transporturilor a anuntat ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins si in cazul celui mai pesimist scenariu.

Ulterior, oficialii ministerului au declaat ca procedura de vanzare a CFR Marfa este intrerupta si nu va putea fi finalizata pana la sfarsitul anului intrucat strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri