Carmolimp: 2013 ar putea insemna sfarsitul pentru multi producatori de carne

Piata de carne din Romania s-ar putea confrunta in acest an cu cea mai grea perioada de la inceputul crizei financiare, din 2008, avand in vedere ca puterea de cumparare a romanilor se apropie de un prag minim, spune Olimpiu Soneriu, seful Carmolimp.

“Vom asista si in 2013 la diminuarea sumelor de bani pe care consumatorii le au la dispozitie pentru consum. Anul 2013 va fi unul si mai dificil, iar industria noastra va fi fortata la maxim, pe fondul unei puteri de cumparare reduse, si a unui mediu de afaceri slabit”, spune Soneriu.

In aceste conditii, pentru industria carnii se pot lua in calcul doua scenarii, respectiv de stagnare sau de accentuare a problemelor cu care producatorii se confrunta inca de la inceputul crizei.

“In cel mai bun caz vom vedea o stagnare a pietii la nivelul actual, dar cu siguranta tendinta va fi in continuare spre produsele mai ieftine. Cred ca in urmatoarea perioada vom asista la o presiune din ce in ce mai mare a producatorilor de carne si preparate din carne de a iesi pe piete comunitare”, mai spune seful Carmolimp.

Iesirea pe pietele externe va fi o oportunitate insa doar pentru producatorii care au capacitate financiara pentru a face investitii in modernizarea si adaptarea capacitatilor de productie la standardele din Uniunea Europeana.

“In lipsa surselor de finantare, vor fi producatori care nu vor putea sa se extinda sau sa suporte eventualele cresteri de preturi la materiile prime, astfel ca anul 2013 ar putea insemna iesirea lor de pe piata”, a adaugat Soneriu.

Carmolimp este unul din cei mai mari producatori si distribuitori de carne In prezent, opereaza un numar de 50 magazine proprii si peste 60 de unitati in sistem franciza.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri