Nemtii de la ANZAG mai cumpara o felie din Farmexpert

Grupul german ANZAG a cheltuit anul trecut 35,5 milioane de euro pentru achizitia a inca 20% din actiunile distribuitorului farmaceutic Farmexpert, suma care cuprinde atat pretul platit catre fondatorul companiei Eugen Banciu, cat si cheltuielile aferente achizitiei, informeaza Mediafax.

"In cursul exercitiului financiar 2011/12 o alta participatie de 1% din ARMILA (Lituania) a fost achizitionata pentru 225.000 euro si alta de 20% din Farmexpert pentru 35,516 milioane euro (inclusiv costurile aferente achizitiei)", se arata intr-un raport al ANZAG.

Omul de afaceri Eugen Banciu a vandut in 2006 un pachet de 60% din actiunile companiei pe care a fondat-o in 1996. Potrivit rapoartelor grupului german, costul achizitiei a fost de 29,2 milioane de euro.

Astfel, in 2012, la sapte ani diferenta, 20% din actiunile Farmexpert s-au dovedit mai profitabile pentru Banciu decat 60% in 2006.

In urma tranzactiei, ANZAG a ajuns la o participatie de 80% la Farmexpert, iar Banciu mai detine 20%.

Banciu are o optiune de vanzare a restului de actiuni catre grupul german in anumite conditii, pretul de achizitie fiind determinat de o formula bazata pe EBITDA.

Din 2006 pana in 2011, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice, cifra de afaceri a Farmexpert a crescut de 5,5 ori, de la 331 milioane lei (93,95 milioane euro) la 1,82 miliarde lei (430 milioane euro). In acelasi interval, profitul net a urcat de patru ori, de la 20,6 milioane lei (5,8 milioane euro) la 86,3 milioane lei (20,38 milioane euro).

Farmexpert ocupa locul doi pe piata distributiei de medicamente din Romania, concurand cu firme precum Mediplus, Farmexim, Fildas si Polisano.

La finele lunii ianuarie, grupul britanic Alliance Boots a anuntat achizitia integrala a ANZAG.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri