1 Mai 2013

Peste jumatate din consumatorii de cafea sunt fideli unui singur brand



Romania are, alaturi de Bulgaria, una dintre cele mai mici rate de consum de cafea la nivel european. Cu toate ca obiceiurile de consum se schimba foarte rapid, peste jumatate dintre romani raman fideli unui singur brand de cafea, spune Andreas Kouroumalis, business unit manager beverages Nestlé Romania.

In Romania, consumul de cafea se situeaza la 232 de cani pe cap de locuitor, in timp ce in alte tari europene acesta este mult mai ridicat: Cehia - 425cani/capita, Ungaria - 394cani/capita, Polonia - 454 cani/capita.

Piata de cafea solubila pura este estimata la aproximativ 180 milioane lei, in timp ce piata totala de cafea se situeaza in jurul valorii de 1,2 mld. lei, potrivit datelor AC Nielsen.

“Mai mult de 50% dintre consumatorii de cafea sunt fideli unui singur brand, asta inseamna ca inovatia trebuie facuta la nivelul brandurilor deja existente pe piata, adaptandu-le cat mai mult nevoilor consumatorilor”, spune Andreas Kouroumalis, business unit manager beverages Nestlé Romania, companie prezenta pe piata cafelei cu brandul Nescafe.

Potrivit datelor companiei, segmentul cafelei solubile pure a inregistrat anul trecut o crestere de 5% fata de 2011 (in numar de cani), una dintre cele mai importante cresteri din piata totala de cafea din Romania.

Cei mai importanti jucatori pe piata locala a cafelei sunt Nestle (Nescafe), Strauss (Doncafe), Tchibo si Kraft Foods (Jacobs).



Citeste si