18 Iunie 2013

Le prieste criza: marcile proprii au castigat 12% din piata FMCG



Marcile private reprezentau anul trecut 12% din valoarea pietei bunurilor de larg consum, in comparatie cu 2% cat reprezentau in 2007, arata un studiu al GfK.

Cresterea fata de anul precedent este de 3 puncte procentuale, de la o cota de piata de 9% la 12%.

Numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011 - mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private.

Cea mai buna dezvoltare se poate vedea in segmentul de produse alimentare, unde marcile private acopera 17% din valoarea totala pentru consumul casnic.

2012 a adus cresteri importante ale marcilor private in categorii precum cascavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) si cerealele de mic dejun (+6 puncte).

Marcile private au o prezenta buna si in segmentul produselor de ingrijire a casei, unde acopera 11% din valoarea totala. Cel mai frecvent, produsele din hartie - servetele, servete de bucatarie, servetele umede sau hartie igienica - sunt vandute sub eticheta “marca proprie”.

“Diversificarea categoriilor si a segmentelor de piata pe care patrund - dezvoltarea brandurilor de nisa, intrarea pe segmente premium si super-premium - dar si intensificarea activitatilor de marketing si de comunicare sunt motoarele de crestere pentru produsele marca proprie”, spune Raluca Raschip, consumer goods & retail director GfK Romania.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

GfK Leaflet Monitor, studiul derulat de GfK Romania inca din 2004 analizeaza cataloagele promotionale ale tuturor retailerilor prezenti pe piata locala: hipermarketuri, supermarketuri, discounteri, cash & carry si magazinele traditionale (La Doi Pasi). GfK Leaflet Monitor este un instrument implementat si in Cehia, Slovacia, Ungaria si Bulgaria.

GfK Romania este prezenta pe piata din 1992, activitatile companiei de cercetare fiind structurate in doua sectoare - consumer experiences (probleme de marketing operational si strategic in practic toate industriile si pietele) si consumer choices (informatii despre vanzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice si date despre consumul media).

Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu peste 12.000 de angajati in peste 100 de tari. In 2012, vanzarile GfK au fost de 1,51 miliarde euro.



Citeste si