24 Iunie 2013
Cele mai importante reactii dupa privatizarea de 200 mil. euro a CFR Marfa
Privatizarea CFR Marfa s-a incheiat dupa mai bine de sase ani de amanari, pretul final (202 mil. euro) fiind de cinci ori mai mic decat miliardul la care fostii ministri ai Transporturilor Ludovic Orban si Radu Berceanu visau inaintea startului crizei financiare. Care au fost principalele reactii dupa finalizarea negocierilor din ultimele zile?
Fenechiu rasufla usurat: A iesit fum alb!
Aceasta a fost a doua incercare de privatizare a CFR Marfa dupa ce, intr-o prima faza, toate ofertele au fost respinse pentru ca erau incomplete. Grup Feroviar Roman, companie detinuta de Gruia Stoica si Vasile Didila, a fost desemnat castigator dupa ce a oferit un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.
Angajatii se tem pentru locurile de munca: 1.000 de concedieri in pregatire
Angajatii CFR se tem ca isi vor pierde locurile de munca dupa finalizarea tranzactiei. Intr-o anumita masura temerile acestora au fost confirmate vineri, cand ministrul Transporturilor a anuntat ca Executivul nu a putut impune companiei Grup Feroviar Roman sa mentina un numar anume de angajati la CFR Marfa pe mai multi ani si pregateste o hotarare de guvern prin care aproximativ 1.000 de angajati sa poata beneficia de plati compensatorii.
"Sunt in pregatirea unei hotarari de guvern pentru ca 1.000 de angajati, daca vor dori sa fie disponibilizati, sa poata beneficia de salarii compenstaorii (...) Doresc sa ma asigur ca pot beneficia de salarii compensatorii salariatii CFR Marfa. Mai departe vom vedea care si cati salariati vor putea fi disponibilizati", a declarat Fenechiu.
CFR Marfa are in prezent circa 9.000 de angajati.
Stoica da asigurari: Nu vreau sa dau oamenia afara (...) dar avem de luat niste decizii grele
La CFR sunt 10.800/11.000 de angajati, mai sunt 9.000 la Granpet. Deci vom avea in jur de 20 000 de oameni. Nu intentionez sa dau oamenii afara. Eu tin la oameni, chiar am o fundatie care se ocupa de cateva sute de copii, din care, in viitor vom recruta project managerii. (...) Avem de luat niste decizii grele. Stim ce am luat si ne-am asumat aceasta responsabilitate. Cu siguranta in anumite puncte este nevoie de restructurare”, a declarat el la Televiziunea Romana.
Noul proprietar al CFR Marfa a mai adaugat ca din toamna compania are de gand sa produca prima locomotiva romaneasca de dupa 1990, la Reloc Viitor Electroputere Craiova.
Ponta, bucuros ca ,,un escroc cu genti de cash" nu a venit la CFR Marfa
Statul roman a mai incercat si anul trecut sa faca doua privatizari, in cazul CupruMin si Oltchim, insa de fiecare data investitorii care au oferit cel mai mult la licitatie - canadienii de la Roman Copper, respectiv proprietarul OTV Dan Diaconescu - nu au putut achita banii la termenul de plata.
"Cred ca e un rezultat foarte bun si felicit pe ministrul Fenechiu si intreaga echipa de la Ministerul Transporturilor. Ramane ca procedura sa fie finalizata, de aceea sunt prudent, pentru ca e vorba de avizul Consiliului Concurentei, negocierile privind investitiile si locurile de munca care se pastreaza si de plata pretului pentru actiuni", a spus Ponta.
El a apreciat ca 200 de milioane reprezinta un pret bun, care trebuie insa si platit.
Fenechiu recunoaste ca privatizarea CFR Marfa s-a facut "cu pistolul la tampla"
"Sunt dispus si stau in fata oricui contesta aceasta privatizare, nu ne-am abatut absolut deloc de la litera si spiritul legii", a spus ministrul Transporturilor despre privatizarea CFR Marfa, citat de Mediafax.
El a fost intrebat daca a fost o privatizare "cu pistolul la tampla", sub presiunea FMI.
"Da, a fost o privatizare cu pistolul la tampla, dar asta nu a inseamnat ca am incalcat cu ceva legislatia romana sau orice tip de principii privind privatizarea", a replicat Fenechiu.
Presa internationala: Romania reuseste sa privatizeze CFR Marfa, la insistentele FMI
„Privatizarea CFR Marfa a fost una dintre conditiile impuse de FMI pentru mentinerea acordului cu Romania, necesar pentru stabilizarea leului si a finantelor tarii. Procesul de privatizare a fost insa lovit de o intreaga serie de probleme”, mentioneaza Reuters.
Autoritatile romane s-au angajat, prin scrisoarea de intentie transmisa FMI pe 10 iunie, sa anunte pana pe 21 iunie un castigator in procesul de privatizare la CFR Marfa.
Guvernul a ratat mai mult de jumatate dintre angajamentele asumate in negocierile cu FMI, inclusiv tinta arieratelor, dar inceraca sa incheie cu succes acordul cu institutia financiara.