In anii ’90 Luchi Georgescu facea comert exterior, iar de la finalul anilor ’90 a inceput sa investeasca in afaceri care au facut-o una dintre cele mai puternice personalitati din lumea business-ului, infiintand producatorul de mezeluri Meda si cumparand Vincon.

“In primul an de Meda, mai aveam 70 de dolari. Dupa inca un an si jumatate mi-am recuperat investitia si am facut si profit, dar trebuie sa te zbati. Cand plateam TVA-ul imi cumparam cei mai ieftini biscuiti sa mananc. Nu pentru ca nu aveam ce sa mananc, doar asa din ambitie”, spunea anul trecut femeia de afaceri.

Meda a pornit ca un experiment, afirma Luchi Georgescu, oferind drept motivatie nemultumirea pe care o avea in privinta gustului produselor consumate in casa.

“Cautam sa simt gustul produselor de dinainte de ’89. Produceam cateva sute de mezeluri pe zi, intr-un spatiu de 400 mp la parterul unei vile”, povesteste proprietara Meda.

Au urmat investitii de jumatate de milion de dolari. Meda ajunsese sa vanda 4-5 tone de mezeluri si treptat capacitatea a crescut la 14-15 tone.

“Nu stiam daca sa renunt sau sa continui. La inceput nu aveam constanta in calitatea produselor intrucat nu aveam tehnologia necesara. Imi era greu sa spun ca nu am reusit. Dorinta mea era o fabrica cu o capacitate de 1.000 de kg pe zi specializata in sunci, crenvursti si carnati”, mai spune Luchi Georgescu.

In anul 2006 capacitatea de productie s-a dublat, iar doi ani mai tarziu a urmat inaugurarea actualei unitati de productie, care are o suprafata de 8.000 mp si in care lucreaza 475 de angajati.

In prezent, capacitatea de productie este de 40 de tone pe zi. Distributia directa se realizeaza prin intermediul celor 3 depozite din Bucuresti, Craiova, Arad, Turda si Bacau.

Supravietuirea este deja o performanta. 2013 se anunta un an mai greu

Meda a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 27 mil. euro, iar pentru 2013 estimeaza un avans de 5% pe fondul investitiilor in echipamente de productie si a cresterii distributiei numerice. Cu toate acestea, primele 3 luni au marcat o scadere de 1,2% a vanzarilor.

“Pe perioada acestei crize trebuie sa reusim sa supravietuim fara a trece pe pierdere si sa ne majoram cota de piata. 2013 se anunta un an mult mai greu, piata scade, bancile acorda bani din ce in ce mai greu, exista concurenta neloiala din partea micilor producatori. La toate acestea se adauga fluctuatiile cursului valutar”, precizeaza Florin Rizea, director general Meda.