Furnizorul de birotica si papetarie Austral, prezent pe piata romaneasca de 20 de ani, estimeaza afaceri de 10,3 mil. euro, cu o profitabilitate de 6-7%.
In primul trimestru compania a raportat o crestere de 8% a afacerilor comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, depasind 2,4 mil. euro.

In topul celor mai vandute produse se afla hartia A4 pentru copiator si consumabilele pentru imprimanta, instrumentele de scris, bibiliorafturile si plicurile.

“In profilarea comportamentului clientilor se remarca faptul ca exista o presiune constanta legata de pret si termen de plata. Calitatea serviciilor si a produsului ramane in continuare in plan secund. Pe de alta parte, bugetele tot mai mici alocate acestor produse duc la o limitare in achizitie strict pentru articolele de uz curent, o tendinta remarcata inca de anul trecut”, a mentionat Emil Deliu, director general Austral.

Reprezentatii Austral considera ca in 2013 piata va continua sa se contracte, fiind estimata la o valoare de 180-200 milioane de euro, in scadere fata de nivelul de anul trecut.

In ceea ce priveste cota de piata, potrivit estimarilor, Austral detine 8-10% din segmentul business to business, iar din piata totala de birotica si papetarie 5-7%.

Piata de birotica si papetarie este detinuta in proportie de 40% de companiile mari, restul apartinand furnizorilor mici si foarte mici.

Austral are in prezent 180 de angajati si o filiala la Chisinau.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri