Grupul Austral, unul dintre principalii jucatori de pe piata produselor si solutiilor pentru birou, isi creste cu 15% cifra de afaceri si renunta, in 2017, la instrumentul clasic pentru achizitii - catalogul tiparit - in contextul in care 35% din venituri sunt generate deja prin comenzile online. Compania isi propune ca, in 2020, online-ul sa fie sursa pentru 80% din cifra de afaceri AUSTRAL.

Dupa o crestere de rulaj de 15 procente in primul semestru al acestui an comparativ cu 2016, grupul AUSTRAL estimeaza incheierea anului in curs cu o cifra de afaceri de 17 milioane euro, intr-o piata B2B in care clientii isi aleg furnizorul de produse si solutii pentru birou in functie de capacitatea de a livra comenzi integrate, respectiv de platformele de gestiune si de comanda pe care le utilizeaza.

Anul acesta, ponderea vanzarilor online aproape s-a dublat fata de 2016, ajungand la 35% din rulajul AUSTRAL - ceea ce ne confirma, in Romania, aceeasi tendinta inregistrata in pietele internationale: clientii cauta eficienta si valoare crescuta pe care sa o primeasca o data cu fiecare achizitie pe care o fac - indiferent ca este vorba despre companii multinationale, antreprenoriale sau start-up-uri”, spune Ligia Rosu, Coordonatorul activitatii de marketing si comunicare AUSTRAL.

Grupul Austral este primul furnizor de produse si solutii pentru birou care, adoptand tendinta la nivel global, renunta din 2017 la principalul instrument-suport pentru achizitiile clasice - catalogul tiparit - si orienteaza consumatorul catre achizitii online, bazate pe resurse interactive.

“Punem, in 2017, bazele pentru un nou model de business, in care eficienta sa fie cuantificabila si vizibila pentru clienti: utilizarea catalogul interactiv inseamna o economie de timp de 80% pentru plasarea unei comenzi, de care acestia beneficiaza in mod direct”, mentioneaza oficialul companiei.

Citeste si:
Austral: Vindem mai mult, pe bani putini. 2013, un an al prudentei
Seful Austral: Vindem mai...

Pentru a sustine trecerea la achizitii online, grupul Austral va derula, in 2018, un program de suport tehnic, in baza caruia fiecare achizitor sa se familiarizeze cu noul instrument de lucru interactiv si sa foloseasca la maximum beneficiile pe care le aduce utilizarea acestuia.

“Ne dorim sa acceleram ritmul de adoptare a mediilor online, indiferent ca vorbim despre comenzi venite din marile zone urbane sau din orase mai mici, astfel incat, in 2018, aproximativ 50% din ponderea vanzarilor AUSTRAL sa vina din achizitii online. Obiectivul nostru este ca, pana in 2020, mai mult de 80% din vanzari sa provina din acest mediu”, mentioneaza Ligia Rosu, coordonatorul activitatii de marketing si comunicare a companiei.

In 2017, portofoliul de produse al companiei a crescut cu 350 de titluri noi, in timp ce numarul comenzilor a fost cu 10% mai mare decat in 2016.

Cele mai multe comenzi online au venit din orasele Bucuresti, Cluj si Timisoara.

Citeste si:
Furnizorul de birotica si papetarie Austral vrea sa treaca pragul...
Furnizorul de birotica si...

Pentru 2018, tinta companiei este recalibrarea portofoliului de produse si servicii, respectiv dezvoltarea unor functionalitati noi ale platformei online, care sa ofere un proces de achizitie cat mai facil, intr-un timp cat mai scurt, de pe orice terminal.

“Redefinirea modelului de business va fi provocarea principala a anilor ce vor urma, pentru piata de distributie birotica si papetarie. Cu siguranta ca doar cei care vor tine cont de modificarile noului mediu de business, de mentalitatile noului val de antreprenori, vor fi cei care vor construi business-uri durabile”, mentioneaza Ligia Rosu.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Americanii de la Staples intra pe piata din Romania