Piata de tamplarie PVC resimte din plin efectele crizei, consumul din industrie scazand an de an, in lipsa unui plan guvernamental solid care sa sustina producatorii de profil.
VEKA Romania, filiala locala a grupului german VEKA AG, cel mai mare producator de tamplarie PVC din lume, spune ca nici 2013 nu va fi un an in care situatia sa se schimbe, ba chiar estimeaza o contractie a pietei, in ciuda evolutiei PIB din prima parte a anului, cand acesta a cunoscut o crestere 1,7% in S1.

„Pe piata constructiilor si a tamplariei termoizolante vorbim in continuare de contragere, nicidecum de crestere. Preconizam o scadere a intregii piete cu 5-8% pana la finalul anului. Cresterea consumului vine ca o urmare fireasca a increderii populatiei intr-o evolutie economica pozitiva. Acest lucru ar genera, la randul sau, si cresterea investitiilor private atat spre reabilitarile individuale, cat si spre noile constructii. Din pacate, insa, nu s-a atins acel nivel de incredere in economie si consumatorii sunt in continuare rezervati”, a declarat pentru wall-street.roAlexandru Oancea (foto), director de marketing in cadrul VEKA Romania.

Reprezentantul companiei apreciaza ca o posibila revenire pe termen scurt ar putea fi determinata de o crestere a exporturilor in tarile din UE

„Fara un suport guvernamental pentru incurajarea investitiilor in acest sector si fara un plan de relansare a creditarii in aceasta directie economica, sunt sanse foarte mici de revenire. O redresarea usoara ar fi posibila, de asemenea, si prin accelerarea exporturilor catre pietele Uniunii Europene”, spune Oancea.

Sectorul tamplariei termoizolante este unul dintre domeniile industriei de constructii cel mai vizibil afectata de efectele crizei globale, iar producatorii de profil pun evolutia negativa pe umerii autoritatilor care nu au dezvoltat un plan de incurajare a acestora si de stimulare reala a pietei.

„Contragerea generala inceputa in primavara si accentuata pe durata verii, a generat o slabire a industriei de profil. La acest factor se adauga si descresterea calitativa generata de asteptari tot mai mari din punct de vedere al costului de vanzare. Prin urmare, sansele de redresare pentru 2013 sunt destul de reduse. Speram, insa, ca aceasta contragere si, mai mult, compromisurile facute de anumite companii din punct de vedere al calitatii produselor, nu vor genera efecte negative pe termen mediu si lung”, a mai declarat reprezentantul companiei.

Miza pe o crestere a business-ului de cel mult 8%


Filiala locala a grupului german VEKA devine ceva mai rezervata in ceea ce priveste evolutia business-ului in acest an, estimand o crestere a afacerilor de cel mult 8%, dupa ce anterior anuntase o evolutie de aproape 12%.

"Tinand cont de premisele generale pesimiste ale pietei romanesti de tamplarie PVC, ne bucura mentinerea in primele 5 luni din 2013 a acelorasi cote de vanzari, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului 2012. In continuare ne asteptam chiar si la o usoara crestere, de 5-8 procente”, sustin oficialii VEKA Romania.

La nivelul anului trecut, VEKA a inregistrat afaceri in crestere cu 25%, la 15 milioane de euro.

Grupul german este prezent pe piata locala prin subsidiara VEKA Romania, dar deruleaza si vanzari directe catre parteneri.

Piata locala de tamplarie termoizolanta din PVC este estimata la circa 300 milioane euro, profilele reprezentand aproximativ o treime din aceasta valoare, diferenta fiind acoperita de sticla, feronerie si accesorii.

Printre competitorii VEKA in Romania se numara Gealan si Rehau.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri