Producatorul de branzeturi Hochland Romania a investit peste 100 de milioane de euro in cei 20 de ani de prezenta pe piata romaneasca, iar de un an si jumatate exporta produsele fabricate local in opt state din regiune, a anuntat compania, conform Mediafax.

"Am inceput sa exportam de circa un an si jumatate, iar ponderea se apropie de 10% din afaceri. Nu tratam exportul ca pe ceva oportunistic, ci vrem sa dezvoltam brandul in aceasta zona. Exportam in opt state din zona Balcanilor si Adriatica. Exporturile au un ritm de crestere foarte mare, dar nu vrem sa crestem neaparat proportia in cifra de afaceri, pentru ca in acelasi timp si piata romaneasca este focus si vrem sa crestem", a declarat directorul general al Hochland Romania, Sergiu Mititelu.

Printre statele in care exporta se numara Bulgaria, Macedonia, Muntegru, Cehia, Croatia, Albania si Moldova.

Potrivit directorului general adjunct al Hochland Romania, Sorin Timus, Romania a devenit in 2011 centru de operatiuni al grupului german in regiunea balcanica. Hochland detine din 1998 o fabrica de branza topita la Sighisoara, iar din 1999 o fabrica de cascaval si branza cedar la Sovata.

"In cei 20 de ani cred ca investitiile sunt de zeci de milioane de euro, depasesc chiar 100 de milioane de euro. Vorbim de investitii in marketing, in productie, in retehnologizare, in mediu", a estimat Mititelu.

In ceea ce priveste evolutia afacerilor in ultimii 20 de ani, Mititelu spune ca acestea au crescut de circa 20-30 de ori fata de 1993, anul intrarii pe piata romaneasca.

Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a stagnat in jurul valorii de 197,4 milioane lei (44,3 milioane euro), iar profitul net a scazut cu peste 25% comparativ cu 2011, la 6 milioane lei (1,34 milioane euro).

"Anul acesta fata de 2012 suntem intr-o usoara crestere. Intr-o piata care stagneaza, cred ca e o poveste de success cand vorbim si de single-digit (crestere de sub 10%, n.r.)", a aratat Mititelu.

El a precizat ca 70% din cifra de afaceri este reprezentata de productia locala, iar restul de 30% importuri de produse de la alte fabrici ale Hochland.

Pentru productia locala laptele este exclusiv din Romania, compania colaborand cu sute de ferme, in special din zona centrala a tarii. Hochland are un portofoliu de 100 de produse.

"Procentul productiei locale este mare si va ramane in continuare la fel, s-ar putea chiar sa se schimbe in conditiile in care exportam", a aratat Mititelu.
Compania a bugetat crestere si pentru 2014, dar seful Hochland Romania nu a vrut sa dezvaluie nivelul acesteia.

"Cand am spus bordului anul trecut ca vrem sa crestem, ne-au intrebat: sunteti siguri? Si le-am aratat ca se poate. Inclusiv pentru anul viitor ne-am propus crestere. Suntem ambitiosi si ne bazam aceasta crestere pe noi, pe echipa. Compania asta nu merge in salturi, pe ceva oportunistic, de pe o zi pe alta, gandim ca vrem sa ramanem aici si in urmatorii 50-100 de ani. La nivelul grupului suntem in top, ca performanta de la an la an", a spus Mititelu.

In ceea ce priveste piata de produse lactate, directorul general al producatorului de branzeturi spune ca aceasta este constanta, asa a fost in ultimii doi-trei ani, si nu intrevede modificari anul viitor. Compania este lider pe piata de branzeturi, cu o cota de 27%, potrivit datelor Nielsen.

"La consumul per capita cifrele sunt descurajante, este printre cele mai mici din Europa. Media europeana este undeva la 17 kg per capita, in Romania discutam de 9,4 kg per capita. Poate sunt segmente care cresc mai mult, precum produsele proaspete ca laptele de consum sau de iaurt, dar la branzeturi stagneaza", a aratat Sorin Timus.

Grupul german Hochland SE este detinut de familiile fondatoare, Summer si Reich, are afaceri de 1,14 miliarde euro si peste 4.000 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri