Compania Grampet, detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, SNCF (Franta) si RZD (Rusia) au depus scrisori de intentie pentru preluarea companiei feroviare de transport marfa si pasageri TRAINOSE din Grecia, in cadrul primei faze a procesului de privatizare, potrivit presei elene.

Pe langa Grampet, autoritatile elene au primit scrisori de interes pentru cumpararea TRAINOSE din partea companiei controlate de stat SNCF (Franta), precum si o oferta comuna exprimata de compania elena de constructii GEK Terna in cooperare cu operatorul de cale ferata RZD (Rusia), au declarat oficiali din cadrul agentiei elene pentru privatizare, citati de cotidianul elen To Vima, scrie Mediafax.

Ofertantii sunt interesati de achizitia integrala a TRAINOSE, a anuntat agentia pentru privatizare printr-un comunicat luni, la incheierea termenului pentru transmiterea de scrisori de intentie.

Specialistii agentiei pentru privatizare vor evalua documentele depuse de companii si vor recomanda conducerii care dintre candidati se califica pentru urmatoarea faza a licitatiei.

Oficialii eleni spera ca statul sa obtina in urma privatizarii companiei 200 de milioane de euro, scrie Reuters.

Propunerea SNCF este bazata pe date solide si pare sa fi obtinut sprijinul unor alti parteneri de afaceri, au declarat oficiali din cadrul agentiei de privatizare pentru To Vima. Compania franceza va incerca sa coopereze probabil cu Alstom la privatizarea ROSCO, companie de mentenanta a materialului rulant.

Oferta RZD-GEK Terna vizeaza conectarea cailor ferate elene la o retea care ar lega Asia si Europa atat pe uscat, cat si maritim. Marea Egee ar putea deveni astfel un important punct de tranzit comercial din si catre Europa. Compania rusa vrea, insa, ca portul Salonic sa fie inclus in pachetul de privatizare. Acesta cerinta prezinta o serie de probleme, scrie To Vima, intrucat acordul cu troica creditorilor internationali prevede privatizari separate, iar Bruxelles-ul este suspicios in privinta investitiilor strategice in infrastructura derulate de tari din afara UE.

Grampet pe de alta parte, vrea sa domine regiunea Balcanilor, scrie in continuare To Vima.

Compania a fost desemnata in luna iulie castigator al licitatiei pentru preluarea operatorului de stat de transport feroviar de marfa HZ Cargo din Croatia, a depus o oferta pentru BDZ Bulgaria, opereaza pe piata din Ungaria si se extinde rapid in Germania, Austria, Moldova si Serbia.

Grup Ferovir Roman, parte a Grampet, a fost declarat in luna iunie castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni. Transferul de proprietate nu a fost operat inca.

Compania chineza COSCO nu a depus o oferta, dupa ce mai multe cereri pentru prelungirea termenului limita au fost respinse. Exista, insa, posibilitatea implicarii COSCO in privatizarea TRAINOSE intr-o faza ulterioara, in cooperare cu una dintre companiile care au trecut de prima etapa, noteaza publicatia elena.

Cea mai probabila tinta pentru COSCO in vederea formarii unui eventual consortiu este Grampet Romania, scrie cotidianul elen Kathimerini. COSCO este interesata de TRAINOSE in vederea unor legaturi stranse cu operatiunile pe care le detine in portul Pireu, noteaza Kathimerini.
TRAINOSE opereaza toate rutele de trafic de pasgeri si marfa pe o retea de 2.500 de kilometri de cale ferata, potrivit site-ului companiei. Reteaua de cale ferata, inclusiv liniile si alte componente ale infrastructurii, este detinuta de OSE (Organizatia Cailor Ferate Elene), compania mama a TRAINOSE, scrie Reuters.

De la declanasarea crizei datoriilor in 2009, TRAINOSE a fost restructurata cu fonduri de 1,4 miliarde de euro de la stat, folosite pentru inchiderea rutelor neprofitabile si concedierea a aproape jumatate din angajati.

Agentia pentru privatizare din Grecia a aratat ca vanzarea TRAINOSE va ajuta la modernizarea retelei de cale ferata, va imbunatati legaturile pasagerilor si bunurilor cu restul Europei si va crea locuri de munca.

Federatia Panelena a Muncitorilor din Caile Ferate a publicat un comunicat prin care a condamnat "cedarea pe gratis" de catre guvern a companiei unor interese straine "la cererea camatarilor din troica". Agentia pentru privatizare "da gratis o prorpietate care apartine tuturor grecilor" sub pretextul "unor pretinse deficite", se arata in comunicat.

Sindicatul a anuntat ca va participa la un protest de patru ore organizat joi de Confederatia Generala a Muncitorilor din Grecia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri