1 Octombrie 2013

Sunt sau nu bani in constructii? Ce bugete si ce planuri au CNADNR, CFR si Metrorex



Avem sau nu avem bani pentru constructii? Seful CNADNR si reprezentanti ai companiilor CFR si Metrorex au planuri mari pentru urmatorii ani pe plan local: de la autostrazi, cai ferate modernizate si noi legaturi pentru metroul bucurestean. Ce ne opreste totusi sa circulam civilizat in Romania?

Narcis Neaga, CNADNR: Avem bani, lucrarile sunt in curs de realizare

Narcis Neaga (foto), actualul director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a precizat in cadrul unui eveniment organizat de Ziarul Financiar ca institutia pe care o reprezinta dispune de fonduri pentru a duce la bun sfarsit toate investitiile si lucrarile intreprinse in acest an.

“Avem investitii in derulare, exista bani pentru lucrarile care sunt in curs de derulare.Sunt bani ca sa acoperim tot ce ne-am propus anul acesta.Platile au fost realizate catre constructori – vrem sa reusim ca pana la finalul anului sa achitam toate restantele”, a declarat directorul general CNADNR in cadrul unei conferinte organizata de catre Ziarul Financiar.

El a precizat ca pentru anii care urmeaza CNADNR va testa si solicitarea de bugete multianuale.

“Cautam identificarea prioritatilor, in special a celor care se si pot realiza. Ne-am propus ca pana in 2016 sa reusim sa adoptam un buget multi anual. Cel putin 50% din bugetele multianuale vor fi din fonduri europene”, a spus acesta.

Conform sefului de la CNADNR, prioritatile companiei sunt continuarea absorbtiei fondurilor europene pentru viitoarele proiecte, trecerea peste iarna care urmeaza, precum si imbunatatirea imaginii companiei.

“De cele mai multe ori informatiile care apar in presa legate de CNADNR au o oarecare conotatie negativa. Este vina companiei ca nu a stiut sa comunice si sa preocupe de imaginea sa, iar acest lucru trebuie remediat”, a spus Narcis Neaga.

Intrebat de situatia drumurilor din tara noastra, reprezentantul CNADNR a dat asigurari ca pana la finalul lunii noiembrie autostrada Comarnic-Brasov va avea un constructor.

“Au existat pana in prezent 12 intalniri. Asteptam ofertele in urmatoarele doua saptamani, iar pana la finalul lunii noiembrie vrem sa desemnam un constructor al autostrazii”, a precizat Neaga.

Pentru tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.
Referitor la lucrarile desfasurate pe Coridorul 4 Pan-European, reprezentantul CNADNR a spus ca se asteapta ca pana la finalului anului ca pe trei tronsoane din patru dintre Orastie si Sibiu sa se circule.

In ceea ce priveste lucrarile autostrazii intre Sibiu si Pitesti, Neaga a declarat ca lucrarea este una foarte scumpa , cu mari probleme.

“Terenul este complet impotriva unei constructii: Sibiu – Brasov ar fi mult mai ieftina, este unul din scenariile pe care le luam in calcul. Capata sens si spre deschiderea catre Moldova – unind in acest fel Transilvania de Moldova si de Tara Romaneasca”, a completat oficialul CNADNR.


Jean Nicolaos, director strategie relatii internationale CFR SA: Avem bugetate investitii care depasesc 7 MLD. EUR

CFR SA si-a bugetat pentru urmatorii ani investitii care depasesc 7 miliarde de euro, constand in special in reabilitarea cailor ferate si a infrastructurii feroviare.

Prioritatea companiei in perioada urmatoare consta in reabilitarea coridorului Pan-European care tranziteaza Romania din Ungaria pana la Constanta.

“Reabilitarea presupune cresterea vitezei de mers la peste 160 de kmph. Lucrarile sunt finalizate in prezent de la Predeal la Constanta. In exercitiul financiar 2014-2020 ne-am bugetat investitii de 4 miliarde de euro pentru reabilitarea infrastructurii feroviare din nordul tarii, in timp ce reabilitatea ramurii sudice a tarii necesita un efort financiar de 3 miliarde de euro”, a declarat Jean Nicolaos (foto stanga), director de strategie si relatii internationale in cadrul CFR SA.

Potrivit acestuia bugetul anual al CFR se ridica la 1 miliard de euro.

Intrebat cum vrea reprezentantul companiei sa mareasca viteza de mers a trenurilor la peste 160 de kmph cand in prezent media transportului feroviar este de 46 de kmph, Nicolaos a precizat ca cea mai viabila solutie este reabilitarea cailor ferate prin fonduri europene, investitii care se vor ridica la un total de peste 7 miliarde de euro in urmatorii ani.


Adrian Angelescu, sef servicii Metrorex: Prioritatile sunt finalizarea Magistralei 4 si Magistrala 5

Adrian Angelescu (foto), sef de servicii in cadrul Metrorex a declarat in cadrul evenimentului organizat de Ziarul Financiar ca prioritatile institutiei pe care o reprezinta sunt atragerea de fonduri europene pentru continuarea lucrarilor la Magistrala 4 si Magistrala 5 de metrou.

“Derulam lucrari la Magistrala 4, iar conform contractului de executie lucrarile ar trebui sa fie gata pana la finalul anului 2015”, a declarat Angelescu.

Potrivit acestuia, de la inceputul anului Metrorex a solicitat fonduri europene care trebuie utilizate pana la 31 decembrie 2015.

Pe lista prioritatilor Metrorex se afla si continuarea Magistralei 5 (Eroilor – Pantelimon), strategie care presupune punerea in functiune a acesteia in doua etape: prima vizeaza portiunea dintre Eroilor si Iancului, urmata de segmentul delimitat intre Iancului si Pantelimon.

“Lucrarile aici sunt mai dificil de realizat. Bucurestiul este un oras cu sol nisipos”, spune reprezentantul Metrorex.

Angelescu a mai spus ca pana in 2021 Metrorex si-a propus sa puna in functiune si linia de metrou care leaga Capitala de aeroportul Otopeni.
“Avem in plan atacarea lucrarilor pentru realizarea conexiunilor cu aeroportul Otopeni : pana in 2017 vrem sa incepem lucrarile, iar pana in 2021 vrem sa punem in functiune linia de metrou”, a conchis acesta.




Citeste si