Volumul pietei berii din Romania a atins 8 milioane hl in primele sase luni ale acestui an, in scadere cu aproximativ 3% fata de cel inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut, anunta Asociatia Berarii Romaniei.

“Pe fondul unei puteri de cumparare inca scazute a romanilor, a unei veri capricioase si a unei cresteri a nivelului fiscalitatii, rezervele pe care le exprimam la inceputul anului cu privire la evolutia vanzarilor in 2013 au fost, din pacate, confirmate. Ca si anul trecut, factorii care si-au pus amprenta asupra trendului pietei berii au fost cu precadere conjucturali. Spre deosebire insa de anul trecut, cand au existat conditii favorabile consumului de bere, primele sase luni ale lui 2013 au reunit o serie de factori care au creat un context dificil ce a condus la o contractie evidenta a pietei”, a declarat Andrew Highcock, presedinte Asociatia Berarii Romaniei.

In ceea ce priveste evolutia industriei pana la sfarsitul anului, estimarile producatorilor se situeaza sub nivelul din 2012, cand piata berii a atins 18,2 mil. hectolitri. Piata locala a berii a crescut anul trecut cu 7%, in timp ce volumul de vanzari inregistrat de membrii Asociatiei s-a situat la 16,6 mil. hectolitri, reprezentand un avans de 6,5%.

La inceputul acestui an acciza la bere a crescut cu 10% in euro, de la 0,748 euro/hl/grad Plato la 0,8228 euro/hl/grad Plato. Noul nivel de acciza plaseaza astfel Romania deasupra nivelului de taxare din Germania (unde nivelul accizei a ramas neschimbat de 15 ani), Spania sau Bulgaria.

Aproximativ 98% din berea consumata de romani este produsa local.

Din Asociatia Berarii Romaniei fac parte cinci dintre cei mai mari producatori de bere – Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, Ursus Breweries si United Romanian Breweries Bereprod - si mini-beraria Clinica de Bere.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri