Ursus Breweries a ramas liderul detasat al pietei berii din Romania si in 2017, cu o cifra de afaceri de peste 373 de milioane de euro si cu un profit net de peste 34 de milioane de euro. Piata berii nu s-a simtit insa prea bine, crescand cu doar 2% in 2017, pana la un volum de 16,11 milioane de hectolitri. In aceste conditii, doi dintre cei cinci berari reuniti in Asociatia Berarii Romaniei, care controleaza 86% din piata, au inregistrat pierderi anul trecut.

Anul trecut, Ursus Breweries a inregistrat o cifra de afaceri de 1,7 miliarde de lei (373,4 milioane de euro, la un curs mediu de 4,56 lei pentru un euro), potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante si un profit net de 158,29 milioane de lei (34,6 milioane de euro). La valorile exprimate in euro, cifra de afaceri a crescut cu 2,32% in 2017 fata de 2016, iar profitul net, cu 7,57%. Aceste rezultate situeaza Ursus Breweries pe primul loc in topul celor cinci berari care controleaza 86% din piata de profil.

In 2016, anul in care compania a fost preluata de japonezii de la Asashi, in cadrul unei tranzactii care a vizat achizitionarea operatiunilor SABMiller din Europa Centrala si de Est, Ursus Breweries a inregistrat, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante, o cifra de afaceri de 1,63 miliarde de lei (331,7 milioane de euro) si un profit net de 144,6 milioane de lei (32,2 milioane de euro).

Timisoreana, marca cea mai profitabila a Ursus Breweries

Ursus Breweries detine trei fabrici de bere in Brasov , Buzau si Timisoara si o minifacilitate de productie in Cluj si are in portofoliu marci precum Ursus, Timisoreana, Peroni Nastro Azzuro sau Azuga. Fabrica din Timisoara a implinit in acest an 300 de ani de activitate. Marca Timisoreana este liderul pietii de bere in vanzari inregistrand vanzari in valoare de 200 de milioane de euro in retail, in 2017. De asemenea, este cea mai bine vanduta bere romaneasca in afara tarii: peste sapte milioane de unitati in 2017.

Timisoreana

Citeste si:
Cum arata cele mai noi locuri de picnic din Brasov
Lacul Noua si Pietrele lui...

Pe locul al doilea in functie de veniturile realizate se situeaza, la fel ca anul trecut, Heineken Romania, producator ce detine patru fabrici in Romania, cu o cifra de afaceri ce a atins, in 2017, nivelul de 1,16 miliarde de lei (265,8 milioane de euro, cu 1,69% mai mica fata de 2016 ) si un profit net in valoare de 129,9 milioane de lei (28,4 milioane de euro, in scadere cu 21,3% mai mic fata de 2016). In 2016, Heineken Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,21 mld. lei (245,8 milioane euro), in crestere cu 0,7% fata de acum doi ani. Heineken s-a situat, in 2016, pe primul loc in privinta profitului net cu un nivel de 162,1 milioane de lei (32,8 milioane de euro), in crestere cu 46% fata de 2015.

Afaceri de 599,2 milioane de lei pentru Bergenbier

Urmatorul loc in topul celor mai mari producatori de bere in functie de cifra de afaceri este ocupat de Bergenbier, cu afaceri de 599,2 milioane de lei (131,7 milioane de euro) si un profit net de 28,13 milioane de lei (6,15 milioane de euro), dupa ce in 2016 producatorul de bere inregistrase o pierdere de 5,28 milioane de lei (aproximativ un milion de euro) si afaceri de 571,58 milioane de lei (115,7 milioane de euro).

Companiile de mai sus, alaturi de United Romanian Breweries Bereprod (URBB), Martens si firma timisoreana Berarium, cunoscuta pentru brandul Clinica de Bere, fac parte din Asociatia Berarii Romaniei si controleaza 86% din piata locala.

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care are in portofoliu marcile Tuborg si Carlsberg, a inregistrat in 2017 o cifra de afaceri de 392,4 milioane de lei (85,9 milioane de euro) si o pierdere de 2,79 milioane de lei, in conditiile in care, in 2016, veniturile URBB au fost de 373,45 milioane de lei (75,6 milioane de euro), iar profitul net a fost de 8,89 milioane de lei (1,8 milioane de euro), mai mic cu 12,9% fata de acum doi ani.

Citeste si:
Timișoreana donează 1 milion de lei și începe campania de strângere...
COVID-10 | Timișoreana...

Martens, producator de bere din Galati, a inregistrat in 2017 afaceri in valoare de 18,11 milioane de lei (3,96 milioane de euro), in scadere fata de cele 26,27 milioane de lei (5,85 milioane de euro) din 2016. Pierderea Martens s-a adancit in 2017 la 10 milioane de lei (2,19 milioane de euro), dupa ce in 2016 ajunsese la 2,32 milioane de lei (518.390 euro).

Rezultatele din 2017 au fost inregistrate in conditiile unei piete a berii care a crescut cu doar 2% fata de 2016, ajungand la un volum de 16,11 milioane de hectolitri. Reprezentantii Asociatiei Berarii Romaniei spun ca potentialul pietei locale de bere este sa ajunga la un consum mediu anual pe cap de locuitor de 100 de litri de bere, valoare inregistrata in anul 2008. Anul trecut, consumul mediu pe cap de locuitor a fost de 82 de litri de bere pe cap de locuitor, ceea ce a situat Romania pe locul 7 in Uniunea Europeana la acest capitol.

Sursa foto: Dreamstime.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Heineken România donează 250.000 lei către Crucea Roșie Română
Setari Cookie-uri