Nouă metodă de gestionare a locurilor de parcare de reședință în Sectorul 1 din Capitală. Ce trebuie să știe șoferii

Sursǎ foto: Shutterstock.com

Nouă metodă de gestionare a locurilor de parcare de reședință în Sectorul 1 din Capitală. Ce trebuie să știe șoferii

Cuprins Articol:
Primăria Sectorului 1 din București are o nouă platformă digitală prin care se vor gestiona locurile de parcare de reședință de pe raza sectorului. Într-o primă fază, aplicația va avea funcționalități limitate, dar alte funcții vor fi adăugate ulterior, se arată într-un comunicat.

Ce poți face pe noua platformă pentru locuri de parcare din Sectorul 1

Primăria Sectorului 1 transmite că noua platformă parcari.primariasector1.ro este acum operațională, pentru cei care vor să se pună la coadă pentru locuri de parcare de reședință în sector sau să își reînnoiască eventualele contracte existente pentru aceste locuri nominale

„În următoarea etapă de dezvoltare a platformei electronice vom deschide secțiunea prin care locuitorii vor putea depune cereri noi pentru un loc de parcare de reședință. Secțiunea va purta titlul „Solicitare loc de parcare rezidențial” și se va adresa celor care nu figurează în sistemul nostru cu o cerere de acest tip”, arată sursa citată.

„Mai mult, locurile noi de parcare de reședință vor fi încărcate în aplicație și vor fi disponibile pentru contractare celor care au domiciliu pe o rază de o sută de metri. Acestea vor fi distribuite în funcție de vechimea cererii și de apropierea față de locuința solicitantului, în cadrul celor o sută de metri. La fiecare introducere de noi locuri de parcare vom anunța, pe toate canalele de comunicare, străzile și numărul de locuri noi de parcare”, transmite Primăria Sectorului 1.

Cum se schimbă modul de obținere al locurilor de parcare de reședință în Sectorul 1

Toți locuitorii Sectorului 1 care dețin un contract valabil de închiriere a unui loc de parcare sunt rugați să acceseze platforma și să verifice corectitudinea datelor.

În cazul în care se constată neconcordanțe între datele afișate și situația actuală, de exemplu schimbarea cărții de identitate, schimbarea autoturismului, modificarea numărului de înmatriculare, a seriei șasiului sau alte date de identificare necesare în aplicație, acestea trebuie actualizate direct în platformă. Astfel, se asigură menținerea valabilității contractului și corectitudinea evidențelor. Actualizare solicitare existentă, pentru persoanele aflate pe lista de așteptare. Pe site-ul Primăriei Sectorului 1 există tutoriale video în acest sens. 

Dacă s-a depus anterior o cerere pentru atribuirea unui loc de parcare de reședință, nu este necesar să fie reînnoită. Toate solicitările aflate pe lista de așteptare au fost importate automat în noua platformă, păstrându-se ordinea cronologică a înregistrărilor. Prin urmare, nu trebuie depus un nou set de documente.

Dacă cetățenii sunt pe lista de așteptare și au apărut modificări de la data depunerii cererii, trebuie să verifice dacă datele din noua aplicație corespund situației actuale. De exemplu, dacă cetățeanul a schimbat cartea de identitate, dacă are alt autoturism, ceea ce implică modificarea numărului de înmatriculare și a seriei șasiului, sau alte cerințe din câmpurile aplicației, trebuie să actualizeze datele direct pe platforma parcari.primariasector1.ro.

Cât costă abonamentele pentru locurile de parcare de reședință în Sectorul 1

Abonamentul cu rezervare a locului de parcare costă între 376 și 754 de lei pe an. Locurile noi de parcare de reședință vor fi alocate prin platforma digitală, în limita a 100 de metri de domiciliu, cu rezervare individuală. 

Abonamentul pentru parcarea de reședință va conferi dreptul de parcare cu rezervare a locului, pe baza tarifelor stabilite prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 356/2024. La această dată, abonamentul anual este cuprins între 376 și 754 de lei, în funcție de zonă.

Beneficiarul trebuie să dețină în proprietate sau în folosință (comodat, leasing) un autoturism cu ITP valabil, RCA activ și să nu figureze cu datorii la bugetul local.

Contractul pentru parcarea de reședință este valabil un an, cu posibilitatea prelungirii dacă plata este efectuată la timp. Taxa se achită integral până la 31 martie a fiecărui an sau în două rate egale, la 31 martie și la 30 septembrie.

Potrivit criteriilor de acordare, se va limita acordarea unui singur loc de parcare de reședință pentru fiecare gospodărie. Al doilea loc de parcare pentru aceeași locuință se va acorda doar în parcările publice cu plată, locuri care vor fi disponibile din primăvara anului 2026.

Personalizate pentru tine