Ford aduce conducerea autonomă pe modelul făcut la Craiova, dar și o autonomie mai mare pentru versiunea electrică

Sursă foto: Ford

Ford aduce conducerea autonomă pe modelul făcut la Craiova, dar și o autonomie mai mare pentru versiunea electrică

Cuprins Articol:
Ford Puma va fi reîmprospătat în 2026, dar noutățile nu vor fi la suprafață. Crossover-ul asamblat la Craiova va avea, în premieră, sistemul de conducere autonomă BlueCruise, care pătrunde astfel și pe cel mai ieftin automobil din gama Ovalului Albastru. Totodată, compania a transmis că varianta electrică Puma Gen-E va avea o autonomie mai mare ca până acum.

Ce poate să facă sistemul de conducere autonomă BlueCruise al Ford

Lansat în 2023 pe SUV-ul pe baterii Mustang Mach-E, sistemul BlueCruise va ajunge, din primăvara anului viitor, și pe Puma. Asamblat la noi în două versiuni, cu motor termic, dar și electric, Puma este cea mai bine vândută mașină nouă pe piața din Marea Britanie în 2023 și 2024. În plus, după dispariția lui Focus și Fiesta din gamă, crossoverul compact este și cel mai ieftin Ford. 

Sistemul BlueCruise este, pe anumite piețe, precum este cea din Regatul Unit, singurul cu nivel de autonomie 2+ care are omologarea pentru a fi folosit pe drumurile publice. De asemenea, acesta a fost aprobat pentru utilizare în alte 15 țări din Europa, ceea ce îl face sistemul de șofat autonom cu cea mai mare acoperire de pe continent.

Față de cruise control-ul adaptiv obișnuite, BlueCruise reprezintă un pas în plus deoarece permite șoferului să-și ia mâinile de pe volan, atât timp cât este atent la drum. Ford îl descrie ca fiind „un asistent la condusul fără mâini, cât timp șoferul rămâne cu ochii pe șosea”.

În prezent, BlueCruise poate fi activat doar pe autostradă, iar Ford trebuie să o fi cartografiat pentru ca sistemul să creeze o „Zonă Albastră” de rulare. Asta se aplică în cazul a 95% din autostrăzile din Albion, dar procentul diferă mult în cazul țărilor din Europa continentală. 

Sistemul folosește o combinație de radare și camere video pentru a urmări poziția mașinii pe șosea, plus o cameră video pentru monitorizarea șoferului, care poate detecta chiar și privirea acestuia atunci când poartă ochelari de soare. În cazul modelelor Puma, Puma Gen-E, Kuga și Ranger PHEV, BlueCruise va fi disponibil doar pe noile modele din 2026 care sunt echipate cu pachetul de asistență pentru șofer „Driver Assistance Pack”. 

Conform unui comunicat, în România, sistemul poate fi activat din contul Ford pentru utilizarea în numeroase tări din Europa, dar nu poate fi folosit la nivel național, din cauza limitărilor legislative. La scara întregii Europe, BlueCruise oferă acces la peste 135.000 de kilometri de autostrăzi special desemnate.

Opțiunile de abonament și prețurile pentru piața din România vor fi anunțate ulterior, dar presa din Marea Britanie transmite că abonamentul va costa, pentru cei care nu cumpără modelul cu „Driver Assistance Pack” deja instalat, 17,99 lire sterline pe lună sau 215 lire sterline pe an. 

Ford Puma Gen-E, autonomie de 400 de kilometri din 2026

O altă noutate pentru Puma va permite drumuri mai lungi la bordul versiunii electrice Gen-E. Mai exact, deși bateria de 43 kWh (capacitate netă) rămâne aceeași, inginerii Ford i-au adus modificări pentru a o face mai eficientă, ceea ce împinge autonomia maximă la 400 de kilometri.

În prezent, Puma Gen-E are o autonomie maximă de 375 kilometri în ciclul WLTP. În urma îmbunătățirii autonomiei, Puma Gen-E se va apropia de cifrele realizate de rivalii Peugeot e-2008 și Mini Aceman, care oferă ambele până la 400 de kilometri cu baterii similare. 

În schimb, puterea maximă de încărcare prin curent curent continuu (DC) rămâne neschimbată, Puma adică până la 100 kW, ceea ce permite o încărcare de 10%-80% în 23 de minute. Deși prețurile noii variante nu au fost confirmate pentru piața din România, în Marea Britanie, versiunea MY2026 poate fi comandată cu un preț de pornire de 26.245 lire sterline. 

Până la data realizării acestui material, conform presei din Albion, Puma este cea mai vândută mașină din Marea Britanie și în 2025. La această statistică se iau, laolaltă, vânzările lui Puma termic, dar și a versiunii electrice. În total, cele două au atins un volum de peste 46.000 de unități în primele 10 luni ale anului

Personalizate pentru tine