evoMAG.ro, unul dintre cei mai importanti retaileri online electro-IT din Romania, vrea sa isi externalizeze complet serviciile de livrari daca anul viitor activitatea va creste cu 30%. In prezent, in Bucuresti livrarile de colete se fac cu flota proprie, iar in tara prin trei firme de curierat care livreaza in 24 de ore. De Black Friday, retailerul va apela si la curieri pentru livrarile in Capitala, a declarat Mihai Patrascu, CEO-ul companiei.

“In Bucuresti facem livrari cu masinile noastre, pentru a avea o flexibilitatea mai mare fata de concurentii nostri, iar in tara prin curieri. Avem sase masini, sunt suficiente sa livram de trei ori pe zi. Masinile pleaca la 9:30, 12:30 si 18:00. Daca vom mai creste cu 30%, anul viitor nu va mai renta sa administram livrarile in Bucuresti si vom externaliza total serviciile. Masinile le vom pastra pentru aprovizionare”, a spus Patrascu.

De Black Friday, retailerul angajeaza curieri si pentru livrarile in Bucuresti

“Vanzarea in ziua de Black Friday ajunge sa fie cat volumul inregistrat intr-o luna, de 4-5.000 de colete. Toate coletele pe care le aveam intr-o luna la un curier se desfasoara intr-o perioada de maxim 7 zile. In Bucuresti vor livra si curierii, pe langa masinile noastre. Anul trecut de Black Friday am avut 9.000 de comenzi, dintre care 40% in Bucuresti si 60% in tara”, a adaugat seful evoMAG.ro.

Compania are o flota de sase masini pentru livrarile in Capitala, autovehicule de 3,5 tone si Van-uri, pentru ca produsele nu sunt extraordinar de voluminoase si cantaresc cel mult 5 kg.

Curierii in Romania nu fac matching de colete

Retailerul isi doreste ca si in Romania firmele de curierat sa faca matching de colete precum in strainatate, insa in prezent acest serviciu este departe de a fi implementat pe motive de costuri.

“Niciun curier in Romania nu face matching de colete, adica sa ia doua colete de la doua surse diferite si sa le livreze in acelasi timp in aceeasi locatie. Spre exemplu, daca evoMAG.ro are doua puncte de lucru, curierul sa ia doua produse ale aceleiasi comenzi ale clientului si sa le livreze impreuna. Curierii nu fac asta pentru ca incearca sa diminueze costurile. De 2-3 ani vorbesc cu toti curierii si nimeni nu o face. Nu spun ca este simplu, dar este o chestie care din ce in ce mai mult trebuie dezvoltata pentru ca un retailer nu poate avea toate produsele in acelasi loc si atunci ai locatii, furnizori sau alte depozite de unde le poti aproviziona sau poti sa le livrezi direct de acolo. Problema cea mai mare este ca unui client ii vin trei colete diferite cand ar trebui sa vina un singur colet. Matchingul acela trebuie facut de catre curier. Am comandat trei produse, imi vin toate in acelasi timp, clientul sa nu aiba nicio informatie ca acele trei produse au plecat din trei puncte diferite, asta nu face niciun curier, si toate in 24 de ore”, a precizat Patrascu.

Cat platim pentru livrare si cat dureaza o negociere

Costurile pentru serviciile de curierat la achizitionarea unui produse de pe evoMAG.ro sunt de 1-1,5% din pret. “Cheltuielile pentru serviciile de curierat au crescut intr-un an cu 20%, dar si volumul de colete a crescut cu 35%. Din pretul unui produs costul livrarii este de 1-1,5%”, a mai spus Patrascu.

Negocierile dintre curieri si evoMAG.ro se fac anual, sunt pe o perioada nedeterminata, iar uneori ajung si la trei luni.

"Anul trecut am negociat 3 luni de zile cu majoritatea curierilor, pentru ca noi avem niste nevoi si curierul o oferta. Negociem o data pe an cu toti curierii, ne intereseaza calitatea serviciilor, nu cel mai mic pret. Pe primul plan punem rapoarte de performanta pe baza calitatii serviciilor. Sunt unii curieri care nu pot sa iti garanteze livrarea in 24 de ore. Noi avem peste 97% livrari in 24 de ore. Lucram in momentul acesta cu trei curieri si facem balansarea intre ei in functie de calitatea serviciilor lor, in functie de produse, pentru ca unii sunt mai buni pentru livrarea produselor mai grele, altii pentru livrarea produselor mai usoare, altii au costuri mai bune pentru partea de ramburs, pentru ca 90% din livrarile noastre sunt pe ramburs", a spus Patrascu.

Retururile de produse se fac gratuit, iar daca nu se livreaza la timp un colet, evoMAG.ro ofera clientului un voucher, iar costul de livrare il recupereaza de la curier. "Retururile le avem intre 1-1,5%, iar in perioada de aglomeratie pot ajunge si la 3%. Sunt foarte multi clienti care datorita acestor evenimente iau decizia pe moment si nu se gandesc la toate situatiile reactionand sub impuls. Foarte multi clienti ne dau o zi si un interval, noi livram in 24 de ore, dar uneori clientii vor in 48 sau 72 de ore. Sunt si clienti care nu sunt acasa pentru a primi coletul si vor sa il ridice de la sediul curierului din orasul respectiv", a precizat managerul.

evoMAG.ro are trei depozite cu o suprafata totala de 1.000 mp in zona Piata Muncii din Bucuresti, de unde livreaza oriunde in tara in 24 de ore prin intermediul curierilor. Anul viitor intentioneaza sa inaugureze un showroom si in provincie, principalele orase vizate fiind Cluj sau Timisoara.

Compania, care se asteapta anul acesta la o cifra de afaceri de 15 milioane euro, va intra in viitorul apropiat si pe segmentul auto.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri