Modernizarea infrastructurii feroviare trebuie sa permita trenurilor de calatori sa circule cu 160 km/h, spune ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, care admite ca nu stie daca aceasta viteza este atinsa in prezent in Romania pe reteaua feroviara, dar ca tinta ar fi fezabila, fara furturi.

"In momentul de fata, trenurile de marfa, cel putin, circula cu putin peste 40 de kilometri la ora. Reabilitare inseamna ca in urma acestor interventii, trenurile de marfa sa circule cu 120 de kilometri la ora si trenurile de calatori cu 160 de kilometri la ora", a spus ministrul la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV, raspunzand unei intrebari privind lucrarile de reabilitare la reteaua feroviara.

Dintre proiectele derulate de minister pe acest segment, anul viitor va fi finalizata modernizarea a 204 kilometri de linie ferata, pe tronsoanele Sighisoara - Simeria si Radna - Curtici, potrivit ministrului, potrivit Mediafax. Ministrul a spus ca nu stie daca sunt in Romania, in prezent, trenuri care sa circule cu viteza de 160 de kilometri la ora, dar ca aceasta ar putea fi o tinta fezabila daca nu ar exista "si alte inconveniente, obstacole".

"Stiti ca pe ruta Bucuresti – Constanta, cel putin la inceputul anului, au fost cateva probleme (...) de siguranta, furturi. Au fost aceste furturi, nu numai pe Bucuresti – Constata, mult mai multe furturi decat cele pe Bucuresti – Constata au fost pe Bucuresti – Ploiesti. S-au rezolvat, vreau sa va spun ca cel putin fata de 2012, s-au redus cu 50% aceste incidente, pentru ca s-a intervenit cu politia, cu jandarmii", a spus ea.

Ea a aratat ca dupa reducerea furturilor, viteza trenurilor a crescut, iar durata unei calatorii pe care a facut-o de la Bucuresti la Constanta a fost de aproximativ doua ore si 20 de minute. In prezent sunt in executie mai multe proiecte de modernizare, iar tronsoanele finalizate "arata foarte bine", a precizat Manescu.

Intrebata cum vor fi impiedicate furturile in cazul viitoarelor tronsoane care vor fi modernizate, ministrul a raspuns ca este foarte greu "sa insiri jandarmi sau politie de-a lungul liniei ca sa nu se mai fure", iar cea mai buna solutie ar fi ca firmele care se ocupa de colectarea fierului vechi sa fie sanctionate daca accepta componente de cale ferata.

Manescu a spus ca a solicitat inasprirea pedepselor, actiunile de control sunt constante si spera ca anul viitor furturile sa fie in continuare reduse. "Exista si a fost chiar o actiune concertata - Ministerul Transporturilor si Ministerul de Interne, chiar in primavara acestui an, si acea actiune de fapt a stopat si a incetinit acest proces de furturi. (...) Nu stiu sa va spun acum care este cuantumul pedepsei, dar va spun clar ca s-a intervenit exact pe acele centre, pe acele companii, pentru ca de fapt acolo este problema. Atat timp cat compania respectiva accepta, fara acte de provenienta, componente de cale ferata, sigur ca este la fel de vinovata ca cel care le fura", a adaugat ministrul Transporturilor.

Lucrarile de modernizare nu ar trebui sa conduca la scumpirea biletelor, intrucat sunt finantate din fonduri europene, a conchis ea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri