Coca-Cola, cel mai mare producator de bauturi racoritoare la nivel mondial, a anuntat marti un program de reducere a costurilor cu 1 miliard de dolari pana in 2016, in urma scaderii profitului cu 8,4% in trimestrul patru, afectat de incetinirea cresterii pe pietele emergente, transmite Bloomberg.

Profitul net al grupului a scazut la 1,71 miliarde de dolari in trimestrul patru al anului trecut, de la 1,87 miliarde de dolari in aceeasi perioada a anului precedent.

Vanzarile au coborat cu 3,6%, la 11 miliarde de dolari. Directorul general Muhtar Kent a declarat marti ca grupul va reduce costurile de aprovizionare si management al datelor si va reforma programele de marketing pentru a genera economii de 1 miliard de dolari pana in 2016.

Volumul vanzarilor la nivel global a crescut cu 2% in 2013 si cu 1% in trimestrul patru, sub cresterile de 4%, respectiv 3% inregistrate in urma cu un an, informeaza Mediafax.

"Problemele Coca-Cola sunt mai mult de natura macro decat de executie, cu toate ca problemele de piata bauturilor soft carbonatate au si ele un impact", a declarat John Faucher, analist la JPMorgan Chase & Co. in New York.

Actiunile Coca-Cola au scazut cu 5,8% de la inceputul acestui an. Titlurile PepsiCo au coborat tot cu 5,8%. Vanzarile de bauturi racoritoare ale companiei au scazut pe piete precum SUA si Mexic.

Volumul vanzarilor diviziei nord-americane a Coca-Cola a coborat cu 1% in trimestrul patru, afectat de scaderea cu 3% a livrarilor de bauturi carbonatate. Volumul vanzarilor din America Latina au stagnat. In China, volumul a urcat cu 5%, contribuind la un avans al vanzarilor din regiunea Pacific cu 4%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri