6 Martie 2014

Carrefour isi revine in Franta si raporteaza profit de 2,2 mld. euro pentru 2013



Carrefour, cel mai mare retailer francez, a raportat un profit operational de 2,24 miliarde euro pentru anul trecut, in urcare cu 9,8% la cursuri valutare constante, datorita revigorarii afacerilor din Franta, transmite Bloomberg.

Rezultatul grupului depaseste estimarile analistilor, care anticipau potrivit Bloomberg un profit operational de 2,2 miliarde euro. In 2012, Carrefour a inregistrat un profit operational de 2,12 miliarde euro.

Luand in calcul si variatia ratelor de schimb valutar, cresterea profitului Carrefour a fost de 5,3% in 2013, potrivit unui comunicat transmis de grup.

Carrefour se concentreaza pe operatiunile din Europa, America Latina si China, dupa ce si-a restrans operatiunile de pe pietele cu perspective slabe de crestere.

Compania si-a revigorat afacerile din Franta prin mentinerea unor preturi scazute la alimente, ajustarea gamei de produse prezentate la raft si dezvoltarea unui sistem prin care clientii pot comanda pe internet produsele de care au nevoie, cu o retea de puncte de unde pot fi ridicate comenzile.

Grupul francez a anuntat in luna februarie ca ar putea lista la bursa operatiunile din Brazilia, pentru a finanta extinderea de pe aceasta piata.

In 2014, una dintre prioritatile companiei este un plan de investitii de pana la 2,5 miliarde euro destinat accelerarii campaniei de reamenajare a magazinelor si de extindere a formatelor alternative.

Vanzarile Carrefour, fara TVA, au crescut anul trecut cu 2% la cursuri valutare constante, la 74,88 miliarde euro.

Pe piata franceza, vanzarile grupului au urcat cu 1% in baza organica, excluzand efectul variatiei preturilor la carburanti, in principal datorita magazinelor de proximitate.

In luna decembrie, compania a preluat de la grupul Klepierre 127 de centre comerciale situate in Europa, asigurand astfel un control mai strict al spatiilor din jurul hipermarketurilor de pe piata franceza.

Actiunile Carrefour au inchis marti la Paris in urcare cu 2,7%, la 26,66 euro, dar afiseaza un declin de 7,5% fata de inceputul acestui an.

Grupul francez este unul dintre cei mai mari retaileri din Romania, prezent pe piata cu 163 de magazine - 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 59 magazine de proximitate Express si un magazin online. Retailerul a avut in 2012, in Romania, vanzari totale de 986 milioane euro fara TVA, in crestere cu 3% fata de 2011, si un profit de 23 milioane euro.



Citeste si