Producatorii de tigarete nu vor mai putea comercializa in statele UE produse cu arome, precum mentolul, iar avertismentele de sanatate vor ocupa pana la 65% din suprafata pachetelor, noile reglementari urmand sa fie transpuse in legislatia statelor membre pana in mai 2016, scrie Mediafax.

"Prezenta directiva intra in vigoare in a douazecea zi de la data publicarii in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (29 aprilie - n.r.). (...) Statele membre asigura intrarea in vigoare a actelor cu putere de lege si a actelor administrative necesare pentru a se conforma prezentei directive pana la 20 mai 2016", se arata in document.

Potrivit sursei citate, statele membre pot permite, pana la 20 mai 2017, introducerea pe piata a produselor din tutun fabricate sau puse in libera circulatie si etichetate in conformitate cu Directiva 2001/37/CE inainte de 20 mai 2016, tigarete electronice sau flacoane de reumplere fabricate sau puse in libera circulatie inainte de 20 noiembrie 2016 si produse din plante pentru fumat, fabricate sau puse in libera circulatie inainte de 20 mai 2016.

"Totusi, produsele cu arome caracteristice care au un volum mai mare de vanzari ar trebui eliminate treptat de-a lungul unei perioade mai lungi, pentru a da consumatorilor suficient timp sa se reorienteze catre alte produse", se mai arata in directiva.

Astfel, in ceea ce priveste produsele din tutun cu o aroma caracteristica al caror volum al vanzarilor la nivelul intregii Uniuni reprezinta 3% sau mai mult intr-o anumita categorie de produse, dispozitiile prezentului articol se aplica de la 20 mai 2020.

Citeste si:
Cum le afectează pe fumătoare interzicerea țigărilor mentolate și...
Vânzarea țigărilor mentolate,...

Aroma caracteristica este definita ca aditiv care confera miros si/sau gust diferit de cel al tutunului, incluzand fructe, condimente, ierburi, alcool, dulciuri, mentol sau vanilie.

Noile reglementari stabilesc de asemnea ca avertismente de sanatate sa acopere 65% din aria externa atat a suprafetei anterioare, cat si a celei posterioare, ale pachetului unitar si ale oricarui ambalaj exterior.

Producatorii de tigarete sustin ca noua directiva va genera pierderi pentru companii si bugetele de stat si nu va aduce niciun castig in sanatate.

"Noile reglementari (...) vor avea un impact urias asupra a mii si mii de afaceri din statele membre ale Uniunii, incepand cu agricultori, producatori de ambalaje si companii de tutun, pana la detailisti. Dat fiind termenul foarte scurt de aplicare si costurile presupuse de aceste schimbari, este nevoie mai mult decat oricand de claritate si echilibru in privinta transpunerii in legislatia locala si a implementarii. Fara nici o indoiala, aceste reglementari nu vor aduce sanatatii publice beneficiile invocate de legiuitori. Marirea avertismentelor si standardizarea dimensiunilor va face ca ambalajul sa fie mai usor de contrafacut, iar produsele interzise vor fi disponibile pe piata neagra, alimentata din tarile vecine care nu sunt membre UE", a declarat Gilda Lazar, director Corporate Affairs & Communications al JTI Romania, Moldova si Bulgaria.

Citeste si:
Cati bani vor pierde retailerii mici daca Directiva pe tutun va trece
Cati bani vor pierde...

Inca de la stadiul de proiect, Directiva revizuita a intampinat o opozitie ferma din partea mai multor state membre, cum ar fi Romania, Polonia, Spania, Cehia, Bulgaria, Germania, Italia. Autoritatile din tarile mentionate au acuzat pierderi de locuri de munca si de sume importante la buget.

Potrivit JTI, anual, contrabanda cu tigarete pagubeste statele membre ale UE cu circa 10 miliarde de euro. In Romania, contrabanda se situeaza la aproape 16% din piata totala a tigaretelor, cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani si jumatate.

Sursa foto: Tigarete, Shutterstock.com

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri