Producatorul de aluminiu Alro Slatina (ALR), controlat de grupul Vimetco, a inregistrat in primele trei luni ale anului curent o pierdere neta ajustata de 51 milioane lei (11,3 milioane euro), cu 88% mai mare fata de pierderea de 27 milioane lei din primul trimestru al anului 2013.

Rezultatul net ajustat este rezultatul net al companiei, minus deprecierea activelor fixe, plus/minus pierderile/castigurile din instrumente financiare derivate care nu se califica pentru contabilitatea de acoperire, plus/minus impozitul pe profit amanat.

"Avand in vedere volatilitatea mare a valorii juste a instrumentului financiar derivat inglobat in contractul de achizitie a energiei, conducerea companiei considera indicatorul rezultat net ajustat ca fiind reprezentativ pentru urmarirea performantei financiare", potrivit unui comunicat al producatorului de aluminiu. Pierderea neta pentru primul trimestru din 2014 a fost de 144 milioane de lei, fata de un profit net de 11 milioane de lei, in primele trei luni din 2013.

Cifra de afaceri a companiei a scazut in intervalul ianuarie-martie cu 2,1%, de la 507 milioane lei in primul trimestru al anului trecut la 496 milioane lei (110,2 milioane euro)."Costurile mari cu energia, cauzate in principal de eco-taxe, dar si de preturile mici ale aluminiului pe Bursa de Metale de la Londra, au avut un impact semnificativ asupra rezultatului net inregistrat de Companie. Pentru a reduce impactul costurilor cu taxele pentru energie, am continuat si vom continua strategia pe termen lung, axata pe cresterea livrarilor de produse cu valoare adaugata mare", a declarat in comunicat Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro, scrie Mediafax.

Productia totala de aluminiu primar a crescut nesemnificativ in primul trimestru, la 62.500 tone. Vanzarile de aluminiu primar au crescut in perioada analizata cu 6%, comparativ cu perioada similara a anului precedent, iar cele de aluminiu procesat cu 14%.

Impactul pozitivi al cresterii vanzarilor a fost insa anulat de scaderea cu 14,7% a pretului mediu al aluminiului pe Bursa Metalelor de la Londra, de la 2.003 dolari/tona in primul trimestru din 2013, la 1.708 dolari/tona. Costurile companiei au continuat sa creasca in primul trimestru, fiind cu 31 de milioane de lei mai mari fata de primele trei luni din 2013, in principal din cauza cresterii cheltuielilor cu materii prime, dar si a schemei de supracompensare din sectorul energiei regenerabile.

Astfel, cota anuala estimata pentru certificate verzi, pentru 2014, a crescut la 0,237 certificate verzi/MWh, de la 0,210 certificate verzi/MWh in primele trei luni ale anului trecut. "Pentru a diminua efectul majorarii semnificative a costurilor cu energia, compania a luat toate masurile necesare de crestere a eficientei energetice, reusind sa atinga unele dintre cele mai inalte niveluri din industria aluminiului. In ultimii zece ani, datorita unor investitii de 100 de milioane de dolari in proiecte care privesc protectia mediului, Alro a reusit sa-si reduca consumul de electricitate pana la un nivel record pentru aceasta industrie", potrivit comunicatului.

Alro a anuntat in luna martie ca va elabora un plan pentru inchiderea unei parti importante a capacitatilor-cheie pentru producerea aluminiului primar, in vederea reducerii drastice a consumului de energie, decizie care ar putea avea ca efect scaderea semnificativa a numarului de angajati. Grupul Vimetco este controlat de omul de afaceri rus Vitali Masitki.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri