28 Mai 2014

Jumbo a vandut jucarii de 6,2 mil. euro in cele doua magazine din Romania. Profitul, in stagnare



Retailerul grec de jucarii Jumbo a raportat, in cele circa sase luni de activitate in Romania, incheiate in martie, vanzari nete de 6,2 milioane euro si un profit net de 1,4 milioane euro, pentru cele doua magazine pe care le opereaza in Bucuresti si Timisoara, scrie Mediafax.

Totusi, in trimestrul fiscal ianuarie-martie 2014, Jumbo a raportat vanzari de 1,9 milioane euro, de peste trei ori mai mici fata de octombrie-decembrie 2013, perioada in care au fost deschise cele doua magazine si in care vanzarile nete au atins 4,3 milioane euro. Totodata, profitul net a ramas la la acelasi nivel cu cel de la finele anului trecut, de 1,4 milioane euro.

Primul magazin Jumbo din Romania, cu o suprafata de 13.000 metri patrati, a fost deschis pe 17 octombrie 2013 la Timisoara, in locul fostului hiper­mar­ket real din nordul orasului. Al doilea magazin, care se intinde pe 14.000 metri patrati, a fost inaugurat pe 9 noiembrie in Bucuresti, in cadrul centrului comercial Arcade de pe Bulevardul Theodor Pallady, unde se mai afla Auchan, Altex, Metro, Decathlon si Obi. Ambele spatii sunt inchiriate.

Potrivit unui raport anterior, retailerul are in plan deschiderea altor trei unitati noi in Romania in urmatorul an financiar. De altfel, grupul detine si un teren de 47.000 metri patrati in Bucuresti pentru investitii viitoare. Compania are in Romania 247 angajati, dintre care 136 permanenti si 111 temporari.

Retailerul grec a inregistrat in perioada iulie 2013 - martie 2014, primele noua luni ale anului fiscal, vanzari totale nete de 411 milioane euro, in crestere cu 7,6% comparativ cu aceeasi perioada din 2012/2013, si un profit net de 69,5 milioane euro, cu 44% mai mare.

La finele anului trecut, reteaua Jumbo numara 66 de magazine in Grecia, Cipru, Bulgaria si Romania si un magazin online si avea peste 5.000 de angajati. In Macedonia si Albania, reteaua Jumbo functioneaza in sistem de franciza. Jumbo este listata din 1997 la bursa de la Atena. Pe langa jucarii, care reprezinta cea mai mare parte a afacerilor, magazinele companiei ofera produse pentru ingrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decoratiuni si produse pentru locuinta.



Citeste si