6 Iunie 2014

Afacerile Danone au intrat pe pierdere: Consumatorii au cheltuit mai putin



Afacerile Danone in Romania au inregistrat anul trecut o scadere de 5%, pana la 481 milioane lei, pe fondul unui consum redus si a preturilor la materia prima, anunta compania.

“Ne asteptam la aceasta usoara descrestere in 2013. Consumul nu a inregistrat o revenire anul trecut, consumatorii ramanand prudenti si cheltuind mai putin, si, in plus, am avut un impact nefavorabil din evolutia preturilor la materii prime si a hedging-ului financiar”, spune Dieter Schulz, director general Danone Sud Estul Europei.

Consumatorii au fost prudenti si au cheltuit mai putin: cosul mediu de cumparaturi pentru alimente s-a redus cu 50% fata de 2008. “In 2014, vedem ca piata lactatelor proaspete ramane o provocare, cu consumatori care cheltuiesc cu atentie, costuri mai mari de productie care trebuie compensate printr-o eficienta interna mai mare”, adauga Dieter Schulz.

Danone este prezent pe piata locala din anul 1996, odata cu achizitia fostei unitati Miorita Fundeni, care nu mai functiona la acel moment. Investitiile realizate in Romania se ridica la peste 300 mil. lei, dintre care 22 mil. lei au fost investite in fermele partenere. Fabrica Danone din Bucuresti produce zilnic peste 1 milion de iaurturi pentru noua tari europene.

Danone Romania a devenit anul trecut centrul regiunii Europei de Sud Est, care include Romania, Bulgaria, Grecia si tarile Adriatice, servind o piata potentiala de peste 60 milioane consumatori.

Piata lactatelor din Romania este estimata la 880 mil. euro, printre cei mai importanti jucatori numarandu-se Albalact Alba-Iulia si FrieslandCampina.



Citeste si