9 Iulie 2014

Ce facem cu liniile ferate neprofitabile? Ceferistii vor sa le rentabilizeze, statul vrea sa le inchida sau sa le transforme in alei pietonale ori piste pentru biciclisti



CFR Marfa arata ca planurile autoritatilor de reducere a retelei feroviare trebuie regandite, iar inchiderea unor sectii va afecta activitatea companiei. In acelasi timp, Ministerul Transporturilor precizeaza ca majoritatea liniilor de cale ferata din Romania sunt neprofitabile.

"Reducerea lungimii sau inchiderea unor sectii de circulatie, pentru CFR Marfa si pentru societate in general, noi consideram ca trebuie regandita, pentru ca CFR Marfa la ora actuala este singurul operator care face transport de vagoane izolate - ceilalti foarte, foarte putin, daca au 1-2%, fac numai trenuri complete - si prin inchiderea acestor sectii, asa-zise secundare, probabil ca vor fi zone multe afectate. Aici avem transport de ingrasaminte, de produse lemnoase, combustibil si multe alte produse, iar in eventualitatea inchiderii acestor linii nu vor mai fi efectuate aceste transporturi. Vor afecta negativ atat activitatea CFR Marfa, acest trafic de vagoane izolate reprezinta circa 18% din activitatea noastra, cat si activitatea in general a societatii", a declarat marti Ion Soare, director comercial al CFR Marfa.

Citeste articolul integral pe Adevarul.



Citeste si