28 Iulie 2014

Executivul de 33 de ani al Burger King a schimbat strategia companiei in 13 luni. Profitul nu a intarziat sa apara



La doar 13 luni de la preluarea mandatului, Daniel Schwartz, CEO-ul de 33 de ani al Burger King, a reusit sa construiasca o noua strategie de business pentru lantul de restaurante fast-food, scrie Business Insider.

Dupa ce a recrutat doar tineri in echipa de management, inclusiv un director financiar de doar 28 de ani, Daniel Schwartz a transformat grupul, aflat intr-o situatie financiara precara, intr-o "masina de facut bani". Acesta este primul sau job in industria fast-food noteaza publicatia. Inainte de Burger King, Schwartz a fost analist in cadrul Credit Suisse din Boston, respectiv consultant in cadrul fondului de investitii 3G Capital, care a achizitionat Burger King in 2010.

Dupa fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, Daniel Schwartz ar fi cel mai tanar CEO din topul Fortune 100. Fara a avea experienta in industria fast-food, CEO-ul Burger King si-a petrecut primele luni curatand toaletele restaurantelor, pregatind produse din meniu si interactionand cu consumatori. Astfel, a ajuns la concluzia ca meniul complicat duce la o incetinire a ritmului in care comanda clientii si a simplificat oferta. O alta decizie a fost reducerea efectivului corporate de la 38.884 la 2.425. In plus, a redus costurile companiei renuntand la birouri luxoase sau o petrecere anuala a grupului care costa un milion de dolari.

Schwartz a renegociat contractele cu operatori de restaurante din Brazilia, China si Rusia, ceea ce a dus la o crestere a numarului de locatii cu 12%, la 13.667 in 2013. In primul trimestru, vanzarile restaurantelor au crescut cu 2% si veniturile nete s-au dublat, la 60,4 mil. dolari.

In Romania, compania Atlantic Restaurant System, operatorul restaurantelor Burger King, a intrat in insolventa in urma cu doi ani. In 2010 compania avea datorii de peste 22 mil. lei si pierderi de peste 5 mil. lei.



Citeste si