11 August 2014

De pastrat langa lista de cumparaturi: cele mai ieftine magazine pentru produsele alimentare de baza



Surprinzator, un supermarket poate avea o oferta de pret mai avantajoasa in cazul unui cos de cumparaturi cu produse alimentare de baza decat un magazin de tip hard discount, potrivit studiului Consumer Basket realizat de compania de monitorizare Hiper Com.

Cosul de cumparaturi

Cosul de cumparaturi analizat cuprinde 11 alimente de baza: apa minerala 1 l, faina 1 kg, faina de porumb 1 kg, zahar 1 kg, ulei floarea soarelui 1 l, orez 1 kg, lapte 1 l, margarina 1 kg, telemea 1 kg, piept de pui 1 kg si oua.

Sursa foto: Cumparaturi, Shutterstock.com


Hipermarket

Cea mai buna oferta de pret se regaseste in magazinele Kaufland. Kaufland este cel mai mare retailer din Romania dupa valoarea vanzarilor, depasind Metro Cash&Carry, Auchan si Carrefour. Compania a inregistrat in 2013 o crestere cu peste 20% a profitului net, la 331 milioane lei (75 milioane euro), in timp ce afacerile au urcat cu 13%, la 7,26 miliarde lei (1,64 miliarde euro). In 2012, retailerul a avut o cifra de afaceri de 6,4 miliarde lei (1,4 miliarde euro), in crestere cu 15% fata de 2011, si un profit net de 274,5 milioane lei (61,6 milioane euro), cu 64% mai mare.

Retailerul a deschis primul magazin in Romania in anul 2005. Compania este parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai opereaza pe plan local reteaua de discount Lidl. Kaufland detine peste 1.110 magazine in Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croatia, Bulgaria si Romania.


Supermarket

Reteaua de supermarketuri Profi si-a dublat profitul net anul trecut, de la 13,1 milioane lei in 2012 la 26,8 milioane lei (6 milioane euro), in timp ce cifra de afaceri a crescut cu 26%, la 1,45 miliarde lei (330 milioane euro). Retailerul a deschis 63 de magazine in 2013 si si-a propus sa mentina ritmul de inaugurari si in acest an.


Hard discount

Reteaua de magazine discount Penny Market si XXL Mega Discount, parte a grupului german Rewe, a avut anul trecut o crestere cu 13,8% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2012, cand a inregistrat circa 2 miliarde lei (448 milioane euro).


Cash&carry

Metro Cash&Carry a intrat in Romania in 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. In prezent reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase. Metro Cash&Carry este reprezentata in 29 tari cu peste 750 de magazine cash&carry. Cu peste 120.000 angajati in intreaga lume, compania a atins vanzari de aproximativ 31 mld. euro in anul fiscal 2012-2013.

Sursa foto: MediafaxFoto




Citeste si