Praktiker, candva liderul pietei locale de bricolaj, a reinceput expansiunea retelei de magazine Praktiker, odata cu inaugurarea unui nou centru comercial in Targu – Jiu.

Sub conducerea omului de afaceri Omer Susli, care a preluat operatiunile Praktiker de la grupul german cu acelasi nume in primavara acestui an, lantul de bricolaj isi reia odata cu deschiderea din 12 septembrie dezvoltarea pe piata locala, dominata in anii crizei de catre jucatorii locali Dedeman, Arabesque sau Ambient. Pentru Praktiker este prima inaugurare de magazin dupa mai multi ani de “seceta”, noul management al companiei punand mare accent in prezent pe dezvoltare si recastigarea cotei de piata pierdute in ultima perioada.

Planul omului de afaceri este acela de a ajunge la o retea de 45 de unitati in toata tara in urmatorii doi ani. „Pana la finalul anului 2014 suntem increzatori ca vom reusi sa ne repozitionam. Intentionam sa crestem profitabilitatea magazinelor existente, mai mult, ne dorim ca in urmatorii doi ani sa extindem reteaua la 45 de magazine” , a declarat Omer Susli, proprietarul Praktiker.

Cu un business care a scazut puternic, ajungand la doar un pas de insolventa, Praktiker, sub noua conducere, isi va reincepe ofensiva pe piata de bricolaj, un segment care in ultimii ani este dominat de catre jucatorii locali precum Dedeman, Arabesque sau Ambient. Omer Susli are in plan ca in urmatorii doi ani sa isi extinda operatiunile la nivel local cu inca 17 magazine, de la 28 cate detine in prezent, la 45 pana in 2016. Parte a acestei strategii a fost demarata inca din acest an, cand omul de afaceri a deschis la finalul saptamanii trecute magazinul Praktiker din Targu Jiu, dar si planul de a inaugura o noua unitate in Giurgiu.

“Sunt inca 15 orase neacoperite de Praktiker, iar scopul nostru este sa ne dezvoltam pe intreaga suprafata a tarii. Urmarim orice oportunitate. In acest moment suntem in lucru la magazinul din Giurgiu, pe lista noastra pana la finalul anului fiind un spatiu in Sibiu, dar si Vaslui”, a declarat Omer Susli, intr-un interviu acordat wall-street.ro .

Magazinul Praktiker din Tg. Jiu

( In imagine: magazinul Praktiker din Targu Jiu / 11 septembrie 2014 / FOTO: Patrick Vrabie | wall-street.ro )

Seful Praktiker: Ne lipsesc cel putin doua magazine in Bucuresti

Omer Susli este de parere ca zona Capitalei inca mai poate creste din punctul de vedere al numarului de magazine si tocmai de aceea urmareste cu interes oportunitatile in zonele de nord si sud ale orasului. “Ne lipsesc cel putin doua magazine Praktiker in Bucuresti, unul in zona de Nord, iar altul in sudul Capitalei. Urmarim oportunitatile, insa nu ne grabeste nimeni. Avem un plan, acela de a ajunge la 45 de magazine in urmatorii ani, dar scopul este acela de a face alegerile potrivite. Inca avem spatii comerciale pentru care platim chirie, insa am reusit ca intr-un timp record sa renegociem toate contractele de acest fel. Planuim sa mai deschidem inca 17 magazine in Romania si sa ajungem la o retea de 45 de unitati, iar toate inaugurarile ce vor urma vor fi realizate prin achizitia terenurilor si dezvoltarea in regim propriu a retelei Praktiker. Totul depinde de oportunitati”, a subliniat Susli.

Miza pe afaceri in crestere cu cel putin 10%. Ce va genera evolutia si ce a invatat antreprenorul din greselile trecutului

Praktiker a fost un business “prost gestionat”, sustinea Omer Susli la preluarea operatiunilor locale ale retailerului de bricolaj, iar in cele aproximativ sase luni de la preluare sustine ca a schimbat complet abordarea pe piata de profil.

Potrivit lui Omer Susli, vanzarile din Praktiker Militari au crescut in ultimele luni cu 30-40% ca urmare a schimbarilor pe care le-a impus in magazinele din tara. “Ne-am propus schimbari in toate magazinele. Poate unul dintre magazinele in care s-au inregistrat cele mai mari cresteri ale vanzarilor a fost Praktiker Pitesti, «magazinul fara sperante», care a urcat pana in top 10 al spatiilor comerciale din tara detinute de noi. Un alt exemplu este cel al Praktiker Militari, in care vanzarile au crescut cu 30 – 40% in ultimele luni. O explicatie a cresterii este scaderea marjelor, acceptul pe preturi mai mici, dar mai ales faptul ca am eliminat intermediarii si lucram direct cu furnizorii. Au fost pierderi foarte mari din cauza acestei strategii implementata anterior de conducerea din Germania. Fara intermediari am reusit ca in prezent sa avem cu 40% mai multi furnizori decat avea Praktiker in urma cu sase luni”, a precizat Omer Susli jurnalistului wall-street.ro .

Omer Susli a mai subliniat ca in ultima perioada au inceput sa se vada rezultatele schimbarilor impuse sub noul management. “Avem in plan dezvoltarea retelei Praktiker pe piata. De cand am preluat magazinele fiecare zi de acum este mai buna decat precedenta. In cele circa sase luni de la preluarea operatiunilor locale nu am schimbat pe nimeni din echipa. Una din explicatiile pentru care rezultatele au inceput sa apara tine si de faptul ca fostul proprietar Praktiker din Germania nu a vizitat niciun magazin din Romania, insa de cand am preluat business-ul nu este zi in care sa nu merg in 2-3 unitati si sa observ ce trebuie schimbat si ce greseli trebuie corectate. Alpinistilor le este intotdeauna greu prima data. Noi urcam a doua oara, invatam din greselile trecutului si incercam sa facem lucrurile corect. Eu cred in Romania”, a mai declarat omul de afaceri turc.

Intrebat de planurile in ceea ce priveste business-ul, Omer Susli a declarat ca se asteapta ca in acest an afacerile sa urce la circa 150 de milioane de euro. “Mizam pe o crestere a business-ului. Sunt optimist si cred ca vom reusi sa depasim pragul de 150 de milioane de euro. Mai avem mult de lucrat pentru a ajunge din nou in varf”, a mai precizat Susli.

Praktiker, investitii de 6 mil. € in marketing si promovare

Potrivit datelor furnizate wall-street.ro de catre seful Praktiker, bugetul de investitii in marketing si promovare dupa programul de relansare al brandului s-a ridicat la circa 6 milioane de euro. “Ne-am bugetat anual circa 4% din cifra de afaceri pentru activitati de promovare. Ne aflam in plin proces de relansare a brandului pe plan local, iar promovarea este o componenta importanta a business-ului”, a mai spus Susli.

Piata locala de bricolaj, in viziunea lui Susli: “Se aseaza, dar este inca tanara”

Anul 2014 a adus multe schimbari in bine pentru piata locala de bricolaj, crede Susli, care a trecut in acest an prin multe schimbari, amintind aici exitul OBI din Romania, anuntat in exclusivitate de catre wall-street.ro , achizitia Baumax de catre Leroy Merlin sau preluarea operatiunilor Praktiker la nivel local.

“Piata locala de bricolaj este tanara, practic primul magazin deschis a fost un spatiu comercial inaugurat in anul 2002. Sunt numai 12 ani de experienta in zona de DIY pentru Romania. Este putin, daca vom compara cu Vestul Europei, unde sunt retele de bricolaj cu experienta de zeci de ani. Eu cred in Romania si in piata locala de bricolaj”, a mai spus Omer Susli.

Piata locala de bricolaj, estimata la o valoare de 2 - 3 miliarde de euro este impartita intre jucatorii locali Dedeman, Arabesque si Ambient, dar si internationali precum Kingfisher (Brico Depot), Leroy Merlin, Hornbach sau Mr. Bricolage, cat si Praktiker, companie germana cumparata la inceputul acestui an de catre omul de afaceri turc Omer Susli.

Sursa foto: Patrick Vrabie | WALL-STREET.RO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri