Franck Mesnel, jucator de rugby francez renumit in anii '80 si '90, a creat un brand care sa duca mai departe valorile sportului. Principiile dupa care isi conduce afacerea sunt inspirate din lumea sportului: rigoare, perseverenta si fantezie.

Franck Mesnel a venit in Romania pentru a inaugura colectia de toamna-iarna a singurului magazin Eden Park pe care il detine in Romania, situat in Baneasa Shopping City, pe o suprafata de 100 de metri patrati.

"Eden Park este un mix de rigoare si fantezie, pentru ca in momentul de fata, pentru a supravietui in lumea textilelor, trebuie sa vii cu ceva original", spune Franck Mesnel. Ceea ce diferentiaza brandul pe care l-a creat de alte branduri din lumea modei este "povestea sportului", care da autenticitate, dar si calitatea, crede fostul rugbist.

Brandul a fost creat pentru a transfera povestea jucatorului de rugby Franck Mesnel in lumea modei. Mai exact, fuziunea dintre sport si moda a avut loc in 1987, atunci cand Franck Mesnel si echipa sa au castigat finala primei Cupe Mondiale de rugby pe stadionul Eden Park din Auckland, Noua Zeelanda, care a dat numele brandului. De altfel, ziua victoriei este pastrata in fiecare produs marca Eden Park, prin logo-ul brandului - un papion roz care a fost purtat de Franck Mesnel la meciul castigator.

"Compania si brandul au fost construite in jurul unui concept casual. Avand in vedere faptul ca am venit din lumea sportului, nu puteam sa trec la un stil de moda pretentios si am vrut sa construiesc brandul in jurul unui spirit casual, ceea ce inseamna si o buna pozitionare", explica Franck Mesnel.

O afacere cu ADN puternic, care pastreaza "spiritul de echipa" din sport

Stilul casual nu exclude insa inovatia, de aceea cei 15 designeri care lucreaza pentru Eden Park provin din Europa, America de Sud si Statele Unite, fiind incurajati sa inglobeze elemente ale culturilor proprii in stilul brandului.

"E destul de complicat sa te joci cu origini diferite. Tinem cont de tendinte, insa incercam sa le integram in ADN-ul nostru, liniile si culorile noastre, iar rezultatul este foarte original", precizeaza Franck Mesnel.

Intreaga echipa Eden Park lucreaza din Paris, sediul central al afacerii. Anul acesta a fost pentru prima data cand proprietarul a lucrat cu o agentie de publicitate. "De obicei facem toata munca in interior, avand in vedere ca ADN-ul brandului este destul de puternic", puncteaza Mesnel.

Produsele Eden Park pot fi incadrate in stilul "high level casual", spune cel care a creat brandul, care a precizat ca produsele sunt gandite ca garderoba de sfarsit de saptamana. Eden Park incearca, prin cele patru linii de produse, sa dea un raspuns pentru fiecare "rendez-vous" din timpul saptamanii. "Definitia corecta a pozitionarii noastre ar fi urmatoarea: sa oferim produse de inalta calitate, in stil casual, pentru weekend, iar pentru restul saptamanii cei care isi doresc sa aiba o eticheta inalta aleg Hugo Boss, Dior sau Laurent, care sunt mai puternici pe aceasta nisa a costumelor elegante", detaliaza Franck Mesnel.

Romania, cunoscuta din timpul "Bucurestiului gri"

Franck Mesnel a ales Romania ca prima tinta in Europa de Est datorita unor legaturi create in timpul perioadei in care juca rugby. El isi aminteste de vizitele facute in Romania in perioada lui Ceausescu, atunci cand jucatorii francezi nu puteau merge prin oras neinsotiti de "garzi nu tocmai prietenoase".

Fiecare vizita in Bucuresti este asemanata cu o aventura inspirata din filmul "Midnight Express", spune Franck Mesnel. Acesta isi aminteste cum a adus in Romania 10 perechi de blugi Levi's pentru a-i da la schimb pentru caviar. "Bucurestiul este acum un oras total diferit, iar arhitectura straluceste. Din suvenirurile mele arata ca un oras gri, foarte slab luminat, in care nu puteai sa iesi pe strazi dupa ora 9 seara", isi aminteste el.

Noi, europenii, trebuie sa incetam sa mai fim aroganti.

Cu toate ca Franta este cea mai puternica piata pentru Eden Park, 22% din cifra de afaceri este generata din vanzarile in strainatate, in special in Orientul Mijlociu, Belgia, Elvetia. Franck Mesnel vede o explozie a consumului in pietele asiatice, care ar putea "invada" Europa in curand.

"Asia este un model din punctul de vedere al serviciului, de la care Europa, si in special Franta, are de invatat. Trebuie sa fim pregatiti sa primim clienti din Asia si noi, europenii, trebuie sa incetam sa mai fim aroganti", explica Franck.

Un brand global crescut in Franta

Publicul tinta al produselor Eden Park nu sunt sportivii, insa acestia vor regasi "confortul si anumite elemente din lumea sportiva", crede Franck Mesnel. De exemplu, dungile si designul "umerilor masivi" sunt inspirate din jocul de rugby.

Citeste si:

    "Pe masura ce ne extindem in Europa si in alte zone, ne straduim sa devenim un brand global si nu unul care vine din rudby, pentru ca in Dubai, Kuwait sau Arabia Saudita, acest sport nu inseamna nimic", afirma el.

    Pentru a reusi acest lucru, cel mai important lucru pentru Eden Park este "politica pasilor marunti" si calitatea. Fiecare strategie de dezvoltare este gandita in cele mai mici detalii, iar produsele care au greseli se intorc pe biroul personal al directorului.

    Eden Park detine 68 de magazine proprii in 34 de tari. Pe 19 aprilie 2014, Eden Park a deschis primul sau magazin si in Bucuresti, in Baneasa Shopping City, care, pe o suprafata de 100 m2 ofera atat colectiile de barbati, cat si pe cele de femei.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri