Multi dintre noi viseaza sa viziteze o fabrica de ciocolata. Recent dorinta mi s-a indeplinit: am vazut cu ochii mei cum ciocolata curge la robinet in loc de apa. Ciocolata alba, ciocolata neagra, care intra apoi in compozitia unor praline si a unor Mosi Craciun, care pleaca spre magazine din Romania pana in Brazilia sau China.

Am ajuns la fabrica Heidi din comuna Pantelimon, judetul Ilfov, intr-o dimineata aglomerata de vineri, chiar inainte de sarbatoarea Sfantului Nicolae. Insusi soferul de taxi si-a exprimat entuziasmul afland destinatia noastra. “Acum ma gandesc doar la ciocolata, nu ma mai pot concentra la traseu”, spune glumind acesta.

Am intrat in lumea Heidi prin magazinul ChocoWorld, locul in care sunt expuse o parte din produsele realizate in fabrica si unde cateva zeci de maini iscusite lucreaza de zor la sortimente de ciocolata personalizata, comandate de diversi clienti. Totul sub privirile curioase ale oamenilor care asteaptau in linie pentru a plati, cu cosurile pline de dulciuri.

Ghidul a fost Radu Moldovan-Petrut, director de marketing al Heidi Romania, care a raspuns cu zambetul pe buze tirului de intrebari venite din partea noastra. In ciuda programului intens din ultima perioada nu puteam gasi o persoana mai plina de viata. Nici nu putea fi altfel, in conditiile in care lucreaza intr-o fabrica unde in loc de apa curge ciocolata la robinet.

“Incepand cu luna septembrie in fabrica se lucreaza zi lumina, in 3 schimburi, non-stop. Avem circa 280 de oameni care lucreaza in productie. Pana in luna martie acesti oameni vor produce ciocolata in continuu. Vorbim de cele mai importante doua sezoane din an, Paste si Craciun, care impreuna genereaza 60% din business-ul unei fabrici de ciocolata”, povesteste Radu Moldovan-Petrut.

Fabrica Heidi exporta 55% din productie. Astfel, celebrii Mosi de ciocolata ajung pe rafturile magazinelor din Brazilia, China, Germania, Marea Britanie, Austria, China, Rusia, Polonia sau Canada. “Forfota” aferenta Craciunului incepe timpuriu in conditiile in care transportul produselor poate dura in unele cazuri chiar si 2 luni si jumatate. Asa se face ca in unele locuri din fabrica se lucrau deja la inimioare din ciocolata (pentru Sfantul Valentin) sau iepurasi de ciocolata, pentru Paste.

In acest an fabrica din Pantelimon a produs circa 2.500 de tone de ciocolata. In perioada octombrie-februarie aproape fiecare muncitor din productie produce 1,2 tone de ciocolata pe luna, potrivit estimarilor lui Radu Moldovan. “Aceste trei luni, cand se atinge maximul comparativ cu cea mai slaba luna (aprilie), productia creste de 2,5 ori. Ne-am atins capacitatea maxima de productie, ne-am extins fabrica si vom mari incepand cu anul viitor capacitatea cu 60%. E vorba de o investitie de 1,5 mil. euro. Avem in prezent 4 linii de productie. In aceasta perioada se adauga circa 60 de persoane, lucram cu furnizori de forta de munca in special pe partea de impachetare”, spune directorul de marketing.

Pe parcursul unui schimb in fabrica sunt produsi in jur de 3.000 de mosi de Craciun, de 70 de grame. 30 de minute sunt necesare pentru ca acest produs sa fie gata de ambalare. Fiecare pas are nevoie de o atentie maxima, de la caramelizarea alunelor pana la ambalare si logistica.

Sursa foto: Heidi Romania

“La produsele de sezon avem o linie ca si forma de ambalaj, patentata si protejata, pe care nu o schimbam. Pentru vizualuri aducem un refresh cam la 2 ani. Majoritatea ambalajelor sunt concepute intern. Tabletele raman preferate si in perioada Craciunului, figurinele sunt cel mai vandut grup de produse, Mosii de 70 de grame sunt un mare star, inregistrand cresteri ale vanzarilor de 70% de la an la an”, mai spune Radu Moldovan-Petrut.

Pentru acest an, reprezentantul Heidi vorbeste de o crestere de 9% a vanzarilor pentru perioada Craciunului, atat in Romania – care reprezinta 45% din vanzari – cat si in strainatate. Ce vor “rontai” pasionatii de ciocolata din intreaga lume? “In China prinde exceptional ciocolata neagra, iar in Europa tot ce inseamna ciocolata cu nuci, migdale sau alune”, conchide directorul de marketing.

Sursa foto: Heidi Romania

Romanii au cumparat anul trecut 31.500 tone de ciocolata, cu 4,5% mai mult decat in 2012, valoarea vanzarilor fiind estimata la 1,13 mld. lei. In Romania, consumul anual de ciocolata este de circa 1,75 kg per persoana. Spre comparatie, consumul de ciocolata este de 11,9 kg per capita in Elvetia, 9,9 kg in Irlanda, Marea Britanie – 9,5 kg, Austria – 8,8 kg, Belgia – 8,3 kg, Germania – 8,2 kg, Norvegia – 8 kg, Danemarca – 7,5 kg, Canada – 6,4 kg si Franta – 6,3 kg.

Sursa foto: Mircea Dragos

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri