Consiliul Concurentei a sanctionat 25 de companii de pe piata comercializarii produselor alimentare (4 retaileri si 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi in valoare totala de aproximativ 35 milioane euro.

Sanctiunile au fost aplicate in cadrul investigatiei avand ca obiect intelegeri pentru fixarea preturilor intre retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image si furnizorii acestora, in perioada 2005-2009. In urma investigatiei, a fost sanctionata incalcarea legii concurentei atat pentru stabilirea preturilor de revanzare (de raft), cat si pentru comportamentul companiilor in cadrul promotiilor.

Consiliul Concurentei a constatat ca preturile de vanzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piata prin raportul dintre cerere si oferta, ci furnizorul si retailer-ul stabileau un pret fix sau minim. Aceasta practica conduce la preturi mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputand sa scada pretul sub limita stabilita cu furnizorul.

Cele mai mari amenzi au fost acordate Metro Cash&Carry (11,3 mil. euro), Selgros Cash&Carry (6,6 mil. euro), Mega Image (5,6 mil. euro) Real Hypermarket (5,5 mil. euro) si Transilvania General Import Export (1,1 mil. euro).

La sfarsitul anului trecut Consiliul Concurentei a declansat o noua investigatie, care vizeaza posibila incalcare a regulilor de concurenta nationale si comunitare de alte lanturi de retail din Romania si anume Auchan, Carrefour, Romania Hypermarche (Cora), Kaufland si furnizori ai acestora.

Tot la finalul anului trecut, Guvernul a aprobat Memorandumul privind infiintarea unui sistem de monitorizare a preturilor bunurilor de consum, respectiv “Monitorului preturilor bunurilor de consum”. Proiectul prevede crearea unui platforme online care sa afiseze saptamanal preturile produselor care fac parte din cosul zilnic al populatiei.

Sursa foto: Amenda retail, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri