29 Ianuarie 2015

Vanzarile H&M Romania s-au apropiat de 140 mil. euro in anul fiscal 2014, incheiat la 30 noiembrie



Vanzarile retailerului suedez de imbracaminte Hennes & Mauritz (H&M) in Romania au crescut cu 43% in anul fiscal 2014, incheiat pe 30 noiembrie, la 1,28 miliarde coroane suedeze (138 milioane euro), dupa ce compania a deschis 10 magazine in aceasta perioada si a ajuns la o retea de 38 de unitati.

Anul fiscal 2014 al H&M a inceput pe 1 decembrie 2013 si s-a incheiat pe 30 noiembrie 2014. In perioada precedenta de raportare, compania a inregistrat in Romania vanzari de 893 milioane coroane suedeze (101 milioane euro). Vanzarile includ TVA. In lei, H&M Romania a raportat o crestere de 37%, scrie Mediafax.

In trimestrul al patrulea fiscal, respectiv perioada septembrie-noiembrie 2014, vanzarile H&M in Romania au urcat cu 53% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului anterior, de la 273 milioane coroane suedeze la 417 milioane coroane (44,8 milioane euro). In lei, cresterea din trimestrul patru a fost de 44%.

H&M a deschis 10 magazine in Romania in perioada decembrie 2013 - noiembrie 2014, numarul total de unitati ajungand la 38 la finalul anului fiscal. In trimestrul al patrulea, compania a deschis 3 magazine. Printre orasele in care au fost deschise magazine H&M anul trecut se numara Bucuresti, Targu-Jiu, Pitesti si Piatra Neamt.

H&M va lansa in acest an in Romania magazinul online. Vanzarile H&M la nivel mondial au urcat cu 18% in anul fiscal 2014, la 176,62 miliarde coroane suedeze (19 miliarde euro), in timp ce profitul net al companiei a avansat de la 17,1 miliarde coroane la 19,9 miliarde coroane (2,14 miliarde euro). H&M a fost fondat in Suedia 1947 si este listat la NASDAQ OMX Stockholm. H&M are 3.511 magazine pe circa 50 de piete, inclusiv unitati deschise in sistem de franciza.

In anul financiar 2014, grupul suedez a deschis in total 426 de magazine si a inchis 47. Pentru anul fiscal 2015, H&M are in plan extinderea retelei cu aproximativ 400 magazine noi.



Citeste si