30 Iulie 2015

Business MADE in ROMANIA: Povestea branzeturilor Zada



Avantajul oricarui brand local este ca satisface nevoi si gusturi unice, specifice unui loc anume, si poate fi perceput ca parte a culturii locale. Ce factori pot contribui la succesul sau? Nostalgia – exista oameni care au crescut cu gustul, mirosul, consistenta, caracteristicile unui tip de produs. Apoi exista unele avantaje operationale sau logistice din cunoasterea si apartenenta la un anumit loc, din legatura puternica creata intr-o comunitate, la care se adauga identitatea culturala, scrie Cariereonline.ro.

Branzeturi cu aroma florilor de Bucovina

In 1989, la Revolutie, Cristina si Florentin Dumitrescu erau in anul IV de facultate. Dintr-odata, se profila o alternativa la celebra „repartitie” – posibilitatea de a-ti face afacerea ta, de a munci pentru tine... sau asa credeau pe-atunci. Si ei voiau sa isi faca meseria si li s-a parut intotdeauna frumos si valoros sa fie "producatori de hrana".

Cineva le-a spus candva ca munca nu creeaza capital, ci doar capitalul creeaza capital. Desi pare greu de crezut, felul in care Zada a evoluat este dovada vie ca si munca genereaza capital. Sotii Dumitrescu, proprietarii societatii, nu au avut un capital initial – in sensul unei sume de bani disponibile pentru investitii. A existat, in schimb, disponibilitatea unei familii din Horodnicul de Jos, Suceava, de a le pune la dispozitie un spatiu de productie si hotararea lor de a investi fiecare leu din salariul lui Florentin in amenajarea si dotarea lui.

Cititi articolul complet in Cariereonline.ro

Foto: Shutterstock



Citeste si