Cu o pondere de 3% din PIB si cu o contributie insemnata la exportul economiei nationale, industria textila este unul dintre sectoarele economice importante ale Romaniei. Cu toate acestea, o mare parte din textilele care ajung la export sunt produse in sistem lohn, iar de pe urma lor profiturile fabricilor romanesti sunt destul de mici.

In acest context, brandurile locale aparute in ultima perioada dau un plus de valoare industriei textile si preiau, chiar daca deocamdata in cifre modeste, din cotele insemate ale marilor retailer internationali.

Avantul brandurilor locale este dat chiar de clienti

Daca pana acum cativa ani majoritatea romanilor erau dornici sa se imbrace de la marii retaileri, contribuind la globalizarea trendurilor in moda, iata ca un curent nou se impune din ce in ce mai evident. Moda inspirata din simbolurile romanesti este apreciata. Ia noastra romaneasca si-a regasit locul in garderoba femeilor si are chiar o zi a ei. Elemente traditional romanesti impodobesc delicat haine, incaltaminte, genti si alte accesorii si au dat tonul unui nou trend in businessul din domeniul modei.

Concluzia este una singura – „romanescul” este la putere!

Un segment pe care se remarca puternic acest trend il constituie industria de tricouri romanesti. Exista deja branduri locale care au lansat colectii de tricouri de inspiratie romaneasca si care cresc de la un an la altul. La nivelul calitatii, pot concura oricand cu produsele marilor branduri internationale si chiar reusesc sa atraga o parte tot mai insemnata de public si de cota de piata.

Dar au ceva in plus – elementul romanesc si originalitatea sa.

„Publicul a inceput sa simta diferenta si creste numarul celor care afiseaza pe strada tricouri cu mesaje si design de inspiratie romaneasca. Sunt persoane pentru care Romania, romanescul si apartenenta lor la aceasta cultura inseamna ceva. Nu se feresc sa se identifice cu simbolurile romanesti si sa faca din tricoul pe care il poarta exponentul mesajelor pe care si le insusesc” - COLOR Tshirts.

COLOR Tshirts este un brand care a intrat in aceasta piata ca o forma de exprimare a increderii unui grup de designeri locali ca ceea ce este autentic romanesc are sansa sa existe si chiar se se impuna in fata produselor marilor retaileri. Acestia declara:

„Am vrut sa oferim mai mult decat tricouri cu motive traditionale, asa ca am adus simbolurile romanesti mai aproape de stilul zilelor noastre. Am dat reinterpretari jucause, moderne, unor simboluri clasice, cum sunt tricolorul, coloana infinitului sau elemente din istoria noastra straveche”.

De la tricouri pentru prieteni, la un business

Au inceput de la zero, munca proprie fiind principala resursa pe care o puteau folosi si primele tricouri le-au vandut prietenilor si apropiatilor. Incurajarile lor i-au facut sa continue si sa dezvolte COLOR pana la nivelul de acum.

Astazi, sub brandul COLOR exista peste 30 de modele de tricouri, numar care creste in mod constant. Obiectivul COLOR este ca la sfarsitul anului 2015 sa dubleze numarul modelelor de tricouri in fiecare dintre cele 4 colectii.

Au inceput cu doua colectii: una pentru barbati - „Roman si Pot” si una pentru femei - „Iubesc romaneste”. Au integrat in designul acestor tricouri simboluri romanesti pe care le-au adaptat intr-o nota moderna si uneori chiar jucausa.

„Mesajele nu au fost alese intamplator si au cautat sa sintetizeze sentimentele oricarui roman si ale oricarei romance mandri sa se fi nascut aici si sa isi aiba radacinile in pamant romanesc” – COLOR Tshirts

Mergand pe firul acestor „radacini”, au ajuns la istoria straveche si simbolurile dacice au devenit inca o sursa de inspiratie. Draconul, elemente ale Cultului Soarelui sau Sfinxul sunt doar cateva dintre imaginile emblematice din istoria poporului roman care au fost incorporate in tricouri cu design original.

„Faptul ca pe strada, in jurul nostru, tricourile COLOR si altele asemenea sunt purtate din ce in ce mai des nu reprezinta decat dovada clara a unui trend care este in plina ascensiune. Romanii vor sa iasa din multime, sa poarte branduri locale, sa aiba haine originale si, nu in cele din urma, sa arate ca sunt mandri sa fie identificati cu Romania si cu tot ce inseamna tara noastra. Noi pariem in continuare pe Romania!” – COLOR Tshirts.

Tricourile COLOR Tshirts le gasiti pe www.colortricouri.ro si puteti urmari si pagina lor de Facebook pentru noutatile colectiilor: https://www.facebook.com/ColorTshirts.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri