Trei tineri antreprenori, cu studii informatice, de management si comunicare, au pus bazele unui afaceri cu tricouri personalizate in 2013, pornind de la ideea de a avea propriul business. Astazi, Ruvix are vanzari de aproximativ 300.000 de euro, si-a extins gama de articole vestimentare si obiecte imprimate comercializate si promite sa-si mareasca afacerile cu o treime.

Cristian Radulescu, Elena Matei si Alexandru Ciobica lucrau in domeniul marcom, respectiv in diverse agentii de publicitate de tip BTL inainte de a-si infiinta propriul business. “Ideea a pornit de la Cristian. Ne-a luat pe mine si pe Alex intr-o zi si ne-a intrebat daca vrem sa ii fim alaturi. Nu am stat prea mult pe ganduri si ne-am pus pe cautat domeniu de activitate. Tot Cristian a fost cel care s-a oprit asupra ideii de tricouri personalizate. Fara sa stim prea multe despre acest domeniu de activitate, am inceput sa ne informam despre diferite modalitati de imprimare, despre furnizorii de tricouri, despre deschiderea si administrarea unui site”, povesteste Elena.

Asta se intampla in vara anului 2013, dar lansarea efectiva a Ruvix avea loc in octombrie 2013, odata cu lansarea primei colectii, a site-ului si paginii de Facebook. Au inceput cu o investitie initiala de 3.000 de euro, suma din care au cumparat aparatura necesara pentru imprimare serigrafica si un stoc initial de tricouri de toate culorile si toate marimile.

“Serigrafia se preteaza pentru imprimarea de cantitati mari cu acelasi print, iar noi voiam cantitati mici si printuri diverse. Usor, usor insa, am inceput sa cunoastem si sa stapanim mai bine domeniul. Am vazut ce isi doreste si publicul. Am lansat produse care nu au prins, dar si produse ce ne-au adus popularitate si venituri frumoase”, povesteste Elena. Investitia initiala s-a amortizat inca din al doilea an de activitate, insa tinerii antreprenori au continuat sa investeasca in aparatura noua si in materii prime.

Daca au inceput cu tricouri, in prezent Ruvix realizeaza si alte articole vestimentare, precum rochii, fuste, caciuli, hanorace sau sweatshirt-uri, dar si cani, perne sau alte obiecte imprimate. “Pana ca un tricou Ruvix sa ajunga in mainile unui client, el parcurge un drum interesant, creativ si frumos. Productia in general este un proces complex si variaza pentru fiecare produs in parte”, spune Elena.

Suportul textil este achizitionat de la diversi furnizori din Germania, Spania sau Belgia, in timp ce design-ul le revine lor sau unor colaboratori externi, iar pentru partea de croit si cusut apeleaza la un atelier de croitorie specializat.

“Avem produse pe care le realizam efectiv de la zero -rochii, fuste, bluze, pantaloni. Venim cu o idee, facem o schita, cautam materiale, realizam mostre si apoi trecem la productia propriu-zisa, pentru care colaboram cu un atelier de croitore. Celelalte produse – cani, magneti, genti- sunt achizitionate de la diversi furnizori din tara sau de peste hotare, iar de imprimare ne ocupam noi”, spune Elena.

De unde numele de Ruvix? “Ne-am gandit intens pana ne-am oprit la numele actual. Stiam doar ca vrem un nume care sa nu fie asociat cu nimic, care sa nu aiba o istorie, un cuvant caruia sa ii dam noi insemnatate si valoare. Asa a aparut Ruvix. Si ne place sa credem ca, desi acum 3 ani pentru publicul din Romania Ruvix nu insemna nimic, acum incepe sa fie un brand cunoscut si indragit”, spune Elena.

In momentul de fata, echipa Ruvix este compusa din 8 tineri, separat de partea de contabilitate si IT, insa pe viitor se va mari cu trei noi colegi.

In ceea ce priveste preturile articolelor Ruvix, acestea pot varia de la 35 lei pentru un tricou, la 75 de lei o rochie, 59 lei un sweatshirt sau 19 lei o cana. “Politica nostra de pret nu mizeaza pe practicarea unor preturi mari. Preferam sa comercializam produse la preturi accesibile catre un spectru cat mai larg de clienti. Nu vrem sa punem clientul in postura de a nu-si putea achizitiona un produs din cauza pretului”, spune Elena.

De altfel, de-a lungul celor trei ani de existenta in e-commerce-ul romanesc, vanzarile Ruvix au fost pe un trend ascendent, iar anul trecut au reusit performanta de a-si dubla vanzarile fata de aceeasi luna a anului 2015. Anul trecut Ruvix a inregistrat o cifra de afaceri de 270.000 de euro (1.200.000 lei), iar pentru anul acesta si-a targetat o crestere de 30%.

“Daca este insa sa vorbim putin in cifre, anul 2016 ne-a adus peste 14.500 de comenzi finalizate pentru segmetul de business to consumer. Tot in anul ce a trecut am derulat proiecte pentru clienti de renume din tara si din afara pentru care am realizat peste 40.000 de tricouri”, spune Elena. In medie, lunar, se vand in jur de 3.500 de produse Ruvix, iar cele mai cerute produse au fost cele din colectia Romgleza, tricourile cu motive traditionale si cele cu printuri amuzante sau mesaje ironice.

Cele mai mari provocari? “Am intampinat dificultati datorate lipsei de experinta in procesul tehnologic de realizare a produselor, de alegere si manevrare a aparatelor, de alegere a furnizorilor si partenerilor de incredere. De asemenea, lipsa unui capital financiar major in perioada de inceput poate fi si ea privita drept o usora dificultate. Toate acestea ne-au facut insa sa ne dorim mai mult si sa muncim mai puternic pentru a ajunge acolo unde ne-am propus. Si ne placem sa credem ca suntem pe drumul cel bun”, povestete Elena.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.