28 Septembrie 2015

Astra Vagoane lucreaza la un concept propriu de tramvai



Fabrica Astra Vagoane Calatori Arad va lansa un tramvai de conceptie proprie, la care lucreaza in prezent, pentru a nu mai depinde de Siemens, compania partenera in fabricarea modelului Imperio, motivul fiind legat de anumite conditii impuse de Siemens la licitatii.

Directorul de marketing al SC Astra Vagoane Calatori SA, Adrian Paraschiv, a declarat, sambata seara, intr-un discurs sustinut la prezentarea proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitala Culturala Europeana 2021, ca in prezent compania lucreaza la conceperea unui tramvai nou, transmite corespondentul Mediafax.

"Lucram in prezent la un tramvai dezvoltat de Astra, prin colectivul nostru de proiectare, prin colectivul nostru de cercetare. Dezvoltam acest proiect ca sa nu mai depindem de partenerul extern. Pentru ca la orice licitatie pe care o castigi international ai niste conditii pe care ti le pune partenerul. Cu alte cuvinte, nu esti independent", a declarat Paraschiv. Directorul de marketing s-a referit la parteneriatul cu Siemens pentru producerea singurului tramvai romanesc, modelul Imperio, care se afla in circulatie in Arad dupa ce municipalitatea a achizitionat sase garnituri.

Paraschiv nu a oferit mai multe informatii despre noul model, insa a prezentat o carcasa a acestuia, care se afla in hala in care a avut loc evenimentul de prezentare a proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitala Culturala Europeana. In discurs, directorul de marketing a afirmat ca noua politica a companiei este sa comercializeze vagoane moderne si mai scumpe, pentru a nu mai vinde in cantitati mari produse ieftine.

"Am schimbat politica de marketing. Nu mai vindem multe si ieftine. Am vandut multi ani in peste 20 de tari. Filozofia noastra era: multe vagoane ieftine. In ultimii ani, ne orientam spre vagoanele complexe si am exportat in Iran, Egipt, Italia, Brazilia", a declarat Adrian Paraschiv. El a adaugat ca in urma vizitelor facute de management in multe orase europene s-a observat ca parcurile de vagoane de calatori sunt foarte vechi, cu o medie de 40 de ani, iar in centrele oraselor, mai ales in zonele istorice, se interzice circulatia vehiculelor poluante, fiind admise doar vehicule cu tractiune electrica.

El a spus ca, in aceste conditii, exista o oportunitate foarte mare pentru fabrica de tramvaie din Arad, care va participa la toate licitatiile. "In Estul Europei, cam toate administratiile au tramvaie second hand. Acestea nu mai au piese de schimb si intr-o zi vor fi trase pe dreapta, apoi vor fi licitatiile (...) Vom participa si la licitatiile pentru cele 13 orase din Romania care au tramvaie", a spus Paraschiv. El a adaugat ca, in timp ce in Arad infrastructura pentru tramvaie a fost modernizata in ultimii ani, astfel ca s-au putut cumpara garnituri noi, celelalte orase din tara "au ramas in urma la acest capitol, dar si ele vor avea nevoie de tramvaie noi".



Citeste si