Te-ai uitat vreodata la un produs pe care ti-l doresti si ai observat eticheta cu un pret precum 239,97 lei, intrebandu-te cum au ajuns comerciantii la o asemenea suma? Cele mai multe dintre magazine, de la cele de cartier, pana la supermaket-uri, apeleaza la trucul preturilor pentru a-i determina pe clienti sa cumpere mai mult decat au nevoie cu adevarat.

Pretul psihologic, interzis in cazul produselor alimentare. In rest, „la liber”

Preturile psihologice care se termina in 99 de bani au fost interzise in cazul produselor alimentare, de la 1 iunie, odata cu reducerea TVA la alimente la 9% si publicarea normelor metodologie in Monitorul Oficial. Cu toate acestea, preturile psihologice vor putea fi folosite in continuare la produsele nealimentare si la cele aflate la promotie.

Strategia preturilor care se termina cu 9 a fost pusa in aplicare pentru prima data in 1876 in SUA, pentru pretul ziarului Chicago Daily News. Folosirea la scara larga a unor astfel de preturi a inceput in anii ’20, iar adevarata explozie a preturilor psihologice a inceput in anii ’80.

Cifrele nu mint

Pot fi enervante si te pot face sa cumperi mai mult decat iti doresti, insa preturile psihologice sunt o adevarata mana cereasca pentru comercianti. Conform autorului american William Poundstone, care a efectuat opt studii cu privire la pretul psihologic, acesta creste vanzarile cu 24%. Spre exemplu, pana si pretul de 39 de dolari vinde mai bine decat pretul de 34 de dolari.

Prin urmare, tot ce trebuie sa faca un comerciant de produse este sa realizeze niste calcule detaliate, sa aiba o buna strategie de profit si sa se „joace” in voie la o imprimanta de etichete pentru a afisa cat mai vizibil preturile. Imprimantele de etichete de pret se gasesc cu usurinta pe piata, intr-o mare varietate de modele. La o simpla cautare pe internet, de exemplu pe itgstore.ro, comerciantii pot alege in functie de propriile nevoi intre imprimantele industriale, imprimantele mobile sau desktop, imprimantele color sau aparatele de etichetat.

Un design potrivit

In lumea afacerilor exista o constanta: design-ul produselor este fundamental. Iar eticheta este agatata sau lipita de produs, astfel incat devine parte a design-ului. Atunci cand un comerciant foloseste un design personalizat pentru produsul pe care il expune in raft, cumparatorul stie, de cele mai multe ori in mod inconstient, ca produsul este unic si merita sa cheltuiasca pentru el atat cat cere comerciantul pentru a-l vinde. Producatorii care evita sabloanele in astfel de detalii sunt si cei care castiga cei mai multi bani, iar etichetele produselor sunt un foarte puternic instrument de marketing, conform site-ului de business smallbizclub.com.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri