25 Februarie 2016

Secretele culorilor in marketing si cum se alege logoul unei companii



Simon McArdle, brand strategist al studioului online The Logo Company, a publicat un ghid grafic de psihologie a culorii atunci cand vine vorba de emblemele de firma. Modele de logouri importante servesc ca exemple pentru emblemelor firmelor mici si mijlocii.

Logoul unei firme transmite potentialilor clienti si parteneri de afaceri primele impresii despre serviciile si marfurile pe care le vinzi. Culoarea emblemei poate transmite optimism, seriozitate sau forta, spun specialisti americani in psihologia designului de logo, conform Adevarul Financiar.

Galben: optimism

Galbenul transmite un sentiment de optimism clientului, crede McArdle. Galbenul este culoarea soarelui. Ca atare, este usor de inteles de ce galbenul evoca sentimente de optimism, claritate, si caldura. Tot galbenul este o culoare bogata-duce cu gandul la aur.

Un alt avantaj a galbenului este ca scoate in evidenta logoul firmei tale, atunci cand se afla intr-o aglomerare de embleme, sa zicem pe un panou de prezentare a sponsorilor sau a partenerilor la o conferinta de afaceri.

De exemplu, arcele galbene din emblema McDonald’s sunt vesele si prietenoase cu copiii. In schimb, gigantul american din curierat si transport de marfuri UPS-prezent si el in Romania-foloseste altfel galbenul: scutul auriu cu negru este demn si direct.

Producatorul de utilaje pentru constructii CAT utilizeaza galbenul intr-un mod diferit: culoarea semnifica siguranta si atentie-calitati atat de importante pe santiere. Castile de protectie ale constructorilor sunt galbene, la fel si semnele de atentionare.

Citeste articolul integral pe Adevarul Financiar.



Citeste si