29 Februarie 2016

In jur de 600 de tramvaie, autobuze si troleibuze sunt stricate si nu pot fi scoase in traseu



Circa 600 de autobuze, troleibuze si tramvaie sunt nefunctionale din cauza problemele tehnice si a lipsei banilor necesari reparatiilor, au anuntat, vineri, reprezentantii Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB).

Dupa protestul organizat de sindicalistii RATB, reprezentantii Regiei au anuntat ca toate mijloacele de transport in comun aflate in circulatie corespund din toate puncetele de vedere. Cu toate acestea, 558 de autobuze, troleibuze si tramvaie nu pot fi scoase in circulatie din cauza problemelor tehnice pe care le au, conform Mediafax.

"Referitor la problemele legate de conditiile de munca si de necesarul de piese de schimb, acestea sunt o prioritate pentru RATB. Pentru piesele de schimb sunt deja demarate proceduri in vederea asigurarii necesarului posibil cu alocarile financiare actuale", adauga reprezentantii Regiei.

In ceea ce priveste parcul de vehicule, problemele sunt generate de gradul avansat de uzura al tramvaielor, troleibuzelor si autobuzelor. RATB utilizeaza in prezent un parc circulant de 690 de autobuze, adica 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponari (urmari ale accidentelor de circulatie) aflate in diverse stadii de reparatie. Restul autobuzelor sunt in perioada de reparatii curente, in urma reviziilor tehnice.

Din parcul existent, 500 de autobuze sunt incadrate in norma de poluare Euro 3 si au grad de uzura de 10 ani (400 - marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 - Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzura de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) si 7 ani (150) si cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de intretinere pentru aceste autobuze au crecut, avand in vedere ca acestea au iesit din perioada de garantie.

In privinta tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), in timp ce numarul celor nefunctionale este de 219. Din numarul total de tramvaie, 297 au gradul de uzura de peste 100%, 82 au un grad de uzura intre 75-100%, 54 – un grad de uzura intre 50-75%, 32 intre 25-50% si numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzura intre 0 si 25%). Si tramvaiele au un program periodic de verificari, revizii si controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km si 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numarul vehiculelor nefunctionale ridicandu-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzura de peste 100%, adica peste 89%, celelalte 32 de troleibuze avand un grad de uzura intre 75-100%.

"Situatia actuala a parcului de vehicule se datoreaza ultimilor trei ani de criza economico-financiara care au afectat bugetul RATB si au ingreunat mentinerea in exploatare a vehiculelor. Conducerea Regiei face eforturi ca in acest an sa readuca parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, in functie de alocarile financiare municipal", se mai arata in comunicatul de presa trimis de RATB.
Incepand cu 15 februarie 2016, RATB a pus in practica un plan de masuri care are ca scop eficientizarea serviciilor oferite si reducerea numarului persoanelor care circula fara titluri de calatorie.



Citeste si