Cel mai mare producator de cosmetice cu capital romanesc, Farmec Cluj-Napoca, e in cautare de piete noi de desfacere si si-a planificat o crestere a exporturilor de doua ori in urmatorii doi-trei ani, a declarat marti directorul general al companiei, Mircea Turdean.

Produsele Farmec sunt prezente acum in peste 30 de tari, intre care Japonia, Iran, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Ungaria, Slovacia, Republica Moldova, Cehia, Norvegia, Croatia, Thailanda, Liban, Iordania, Kuwait, EAU, Coreea de Sud, SUA, conform News.ro

”Exporturile au acum o contributie de 5-6% la cifra de afaceri a companiei, ceea ce inseamna o mare provocare pentru noi, pentru ca vrem sa dublam vanzarile peste granite. Tinta pe care o avem acum, de 10%, o vom atinge in urmatorii doi-trei ani”, a spus Turdean.

Farmec Cluj-Napoca a incheiat 2015 cu o cifra de afaceri de 38,5 milioane de euro. Pentru anul in curs, clujenii si-ai planificat o crestere a vanzarilor cu cel putin 10%, dar si consolidarea pozitiei de lider pe segmentul produselor de ingrijire a fetei, al produselor demachiante si al celor pentru tratamentul parului.

Dincolo de dezvoltarea brandului Gerovital cu produse noi, compania continua si creasca si reteaua proprie de magazine. Celor noua magazine monobrand deja deschise in tara, Mircea Turdean vrea sa ii mai adauge inca sase – sapte unitati noi in 2016, in urma unei investitii de peste 100.000 de euro.

Pe langa magazinele din tara, compania a deschis, in sistem de franciza, noua magazine monobrand in strainatate, in tari precum Spania, Franta, Grecia, Ungaria sau Emiratele Arabe Unite.

Produsele Farmec sunt prezente acum in circa 24.000 de magazine si farmacii din Romania, acoperind astfel un sfert din tot ce inseamna comert alimentar si farmacii.

”Numai in comertul traditional avem in total aproximativ 17.000 de clienti, dar vindem destul de bine inclusiv in magazinul online“, mai spune directorul general al Farmec Cluj-Napoca.

Farmec mizeaza si pe piata produselor de curatenie (pentru ingrijirea bucatariei, a baii si a obiectelor sanitare). In total, in portofoliul Farmec sunt peste 400 de produse - de ingrijire personala (a tenului, corpului si a parului) si produse pentru curatenie (gamele Nufar si Triumf).
Gerovital - cu toata gama de produse care se afla sub umbrela brandului -, reprezinta peste 60% din totalul cifrei de afaceri a Farmec.

Farmec a obtinut dreptul exclusiv asupra acestei marci in 2008, dupa 16 ani de dispute si procese cu Gerovital Cosmetics (fosta Miraj) care avea brandul in portofoliu.

Dupa privatizarea companiei prin metoda MEBO in 1995, Farmec a devenit un business controlat de familia Turdean, cu 60% din actiuni. Celelalte actiuni sunt detinute de Petru Pantea, cu o participatie de 16%, si de angajatii Farmec.

Istoria Farmec se suprapune cu istoria personala a lui Liviu Turdean, omul care a convins-o pe Ana Aslan sa produca la Cluj cremele Gerovital. Declarat cel mai longeviv manager din Romania, Turdean s-a retras in 2009, dupa un mandat de patru decenii, lasand managementul pe mana copiilor. Compania are 540 de angajati.

Producatorii locali de cosmetice detin o cota de 10% dintr-o piata de 750 de milioane de euro dominata de multinationale precum L’Oreal, Beiersdorf, Procter&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon. In afara de Farmec, din randul marcilor autohtone alte trei business-uri au un cuvant de spus in industrie: Cosmetic Plant, Elmiplant si Gerocossen.

Sursa foto: Anton Watman / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri