Anul 2016 va fi marcat de cateva trenduri in optimizarea costurilor companiilor.

2016 promite sa fie un an al progresului accelerat si al inovatiilor. Cu toate acestea, desi noile tehnologii ies la rampa in fiecare luna, premisele de baza pentru dezvoltarea unei afaceri raman aceleasi: cel mai bun mod pentru a asigura o crestere consistenta si constanta a unei companii este reprezentata de reducerea costurilor, conform inc.com.

Iata care sunt cele 5 trenduri care se manifesta atat pe plan global, cat si in Romania, pe care managerii si detinatorii companiilor trebuie sa le urmareasca in 2016 pentru a fi siguri ca businessul pe care il coordoneaza nu se va prabusi:

1. Leasingul operational castiga teren


Leasingul este o metoda utilizata de companiile care au nevoie de autoturisme, utilaje sau echipamente si nu doresc sa isi blocheze fondurile intr-o achizitie costisitoare. In aceasta situatie exista doua solutii: leasingul operational si leasingul financiar.

Principalele dezavantaje ale leasingului financiar sunt legate de cheltuielile de intretinere a vehiculului si de obligatia de a plati un avans. In plus, in cazul leasingului financiar, riscurile utilizarii bunului trec in grija utiliziatorului, iar rata creste pe masura ce inglobeaza si costurile de asigurare.

Acesta este motivul pentru care leasingul operational castiga din ce in ce mai mult teren, inclusiv in Romania, iar avantajele sunt evidente. Spre exemplu, aici gasiti o comparatie realizata foarte pe scurt intre leasingul operational si cel financiar, fapt care demonstreaza de ce tot mai multe companii detinatoare ale unui parc auto aleg o astfel de metoda de leasing.

2. Piata de freelancing a explodat

Avand drept exemplu compania Uber, anul 2015 a determinat tot mai multe companii sa se intrebe cum arata relatia dintre angajator si angajat intr-o lume moderna. Forta de munca reprezentata de freelanceri devine tot mai dificil de ignorat. Spre exemplu, publicatia Fortune a prezis ca 50% din forta de munca va fi formata din freelanceri pana in 2020.

Angajarea unor freelanceri poate deveni foarte profitabila pentru afacerile aflate in plina dezvoltare, deoarece le va permite managerilor sa reduca o serie intreaga de costuri si sa apeleze la angajatii full time doar pentru proiecte specifice.


3. Munca de acasa devine din ce in ce mai cautata


Inchirierea unui sediu reprezinta unul dintre cele mai mari costuri ale unei companii. Pe parcursul timpului a existat suspiciunea ca munca de acasa promoveaza lenea si este daunatoare pentru productivitatea angajatilor. Cu toate acestea, unele studii recente citate de hbr.org au demonstrat ca acele companii care permit munca de acasa nu doar ca economisesc foarte multi bani, ci se bucura si de o productivitate mai mare din partea angajatilor.

In februarie 2013, managerul departamentului de resurse umane al Yahoo, Jackie Reses, a trimis un memo tuturor angajatilor care lucreaza de acasa ca pana in luna iunie a aceluiasi an vor fi obligati sa lucreze de la birourile din sediile Yahoo. „Cei care nu doresc sau nu vor sa faca asta ar trebui sa plece”, ar fi spus Jackie Reses, conform Business Insider.

Cei de la Yahoo par sa se miste, insa, impotriva curentului, iar din ce in ce mai multe companii, precum Mozilla, WordPress, MySQL sau Universal Mind aleg sa-si trimita angajatii acasa, nu prin concediere, ci prin flexibilitate cu privire la locul de unde pot lucra. Iar acesta este
doar inceputul.

4. Colaborarea online este tot mai importanta


In prezent, munca de acasa este din ce in ce mai simplu de coordonat datorita diferitelor programe si aplicatii pentru videoconferinte. Unele instrumente pe care companiile le folosesc, precum Skype, sunt foarte ieftine. Printr-un singur apel video, un manager si angajatii sai evita situatia in care procesul comunicarii se blocheaza intr-un lant interminabil de emailuri sau in care factura serviciului de telefonie mobila atarna greu in bilantul contabil.

In plus, managerii pot organiza intreaga structura a unui business cu ajutorul diferitelor platforme de „team management”, precum Basecamp sau Slack. Totodata, multe companii renunta sa mai plateasca pentru spatiul in plus pe servere si apeleaza la servicii gratuite precum Google Drive, care permit stocarea documentelor si schimbul de informatii intre membrii echipei.

5. Optimizarea site-ului este esentiala

Prima impresie pe care cei mai multi clienti o au in legatura cu o anumita companie se formeaza dupa o interactiune online. In 2012, informatia generata de traficul pe internet intr-o singura zi putea umple 168 de milioane de DVD-uri, conform unui infografic al mashable.com, iar o afacere care nu exista pe internet risca sa se prabuseasca in cel mai scurt timp.

Atentia oamenilor care navigheaza pe internet este din ce in ce mai greu de captat, iar unele statistici citate de ironpaper.com arata ca 50% dintre utilizatorii internetului renunta sa acceseze o pagina daca aceasta nu se incarca in cel mult trei secunde.

In 2016, nici un business nu isi permite sa ignore internetul, in general, si retelele de socializare, in particular. In plus, pe masura ce optimizarea SEO a site-ului devine vitala pentru vizibilitatea unei companii, instrumente precum Google’s Webmaster Tool si Google Analytics reprezinta un punct de plecare esential pentru succesul companiei in mediul online.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri