Pana in 2020, generatia Y (25 - 34 ani) va avea o pondere de 50% din forta de munca, rezulta dintr-un studiu realizat de catre compania de consultanta imobiliara CBRE, referitor la importanta mediului de lucru in activitatea angajatilor, nevoile acestora, precum si calitatea spatiilor de birouri, identificand criteriile relevante in conturarea perceptiilor. Cercetarea s-a derulat pe o perioada de noua luni si a inclus 500 de angajati care isi desfasoara activitatea in birouri din Bucuresti.

Participantii au fost impartiti in patru categorii de varsta: generatia Z (18 - 24 ani), generatia Y (25 - 34 ani), generatia X (35 - 49 ani) si generatia seniorilor sau baby boomers (50 - 64 ani). Din punct de vedere pondere, din totalul raspunsurilor, 9% apartin proaspetilor angajati (generatia Z), 35% generatiei Y, 49% generatiei X si 7% seniorilor.

Rezultatele arata ca majoritatea participantilor la studiu (55%) petrec intre 30 si 60 de minute pentru a ajunge de acasa la birou, iar cei care petrec sub 30 de minute sunt mult mai multumiti de locul de munca. Cel mai mare grad de satisfactie in ceea ce priveste amplasarea biroului (76%) este dat de accesul facil la mijloacele de transport in comun. Cele mai importante aspecte care tin de amenajarile interioare sunt mobilierul ergonomic (82%), spatiile adecvate pentru a lua masa (78%) si existenta birourilor individuale (72%).

"Conditiile de munca au un impact major in ceea ce priveste starea de bine a angajatului si, implicit, productivitatea sa. Imbunatatirea standardelor de wellness este o tendinta globala care, in ultimii ani, a devenit din ce in ce mai puternica si pe piata locala. Am observat ca majoritatea dezvoltatorilor si marilor companii din Romania au inteles importanta livrarii unor proiecte care sa raspunda cat mai bine asteptarilor si nevoilor angajatului. Dar, ca sa poti oferi cel mai bun produs, trebuie sa stii exact ce isi doreste utilizatorul, asadar trebuie sa il cunosti", a declarat Mihai Paduroiu, head of advisory & transaction services, investor leasing al CBRE Romania

CBRE: Viata personala un criteriu important in alegerea unui loc de munca

Cei 500 de participanti la studiu lucreaza in birouri situate in diferite zone ale Bucurestiului, dupa cum urmeaza: 26% in zona de vest, 22% in zona de nord, 22% in zona centrala, 14% in Pipera, 11% in CBD (zona Piata Victoriei, Piata Charles de Gaulle), 5% in zona de est si 3% in sudul capitalei.

In ceea ce priveste domeniul de activitate, 23% dintre participantii la studiu lucreaza in IT, 20% in companii care ofera servicii externalizate, 11% au activitati in zona financiara si in asigurari, 9% in retail, iar restul de 27% se impart intre sectorul serviciilor de afaceri, sectorul public si cel al productiei industriale si al energiei. "Se poate observa ca majoritatea participantilor (43%) lucreaza in domeniile IT si servicii externalizate, Romania avand in continuare potential crescut pentru a atrage noi investitii din partea unor jucatori de pe aceste nise de piata", adauga Mihai Paduroiu.

Viata personala si, implicit, un echilibru intre timpul petrecut la munca si cel dedicat activitatilor de relaxare din afara programului au o importanta diferita, in functie de generatia careia ii apartine respondentul, se arata in studiul CBRE. Astfel, generatia Z considera timpul pentru viata personala un criteriu extrem de important in alegerea unui loc de munca - in proportie de 68%, urmata fiind de generatia Y cu 47%, generatia X cu 51% si baby-boomers cu 35%.

Factorii importanti care influenteaza timpul liber al angajatului si care depind de conditiile de munca si de amplasarea biroului sunt: distanta fata de casa si gradul de accesibilitate cu masina sau transportul in comun, includerea spatiilor de retail in proiectul de birouri, posibilitatea de a merge la o sala de sport sau de a veni cu bicicleta la munca, existenta dusurilor, a vestiarelor si a spatiilor destinate relaxarii si meditatiei etc.

Sursa foto: MintImages / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri