Producatorul de aluminiu Alro Slatina a raportat pentru primul trimestru din 2016 afaceri mai mici cu aproape 6%, la 564 milioane de lei. Compania explica aceasta scadere prin faptul ca pretul aluminiului a fost mic la inceputul anului 2016, insa a reusit sa compenseze prin vanzari de produse cu valoare adaugata mare.

Daca in primele trei luni din 2015 cotatiile aluminiului au oscilat in jurul valorii de 1.800 dolari/tona, in primul trimestru din 2016 acestea au coborat la o medie de circa 1.500 dolari/tona.

“Rezultatele financiare pentru primul trimestru demonstreaza, inca o data, ca piata aluminiului este volatila si doar programe de investitii sustinute si pe termen lung, ca cele implementate de noi, ne pot ajuta sa ne pastram pozitia la nivel local si global”, a declarat intr-un comunicat Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro.

Profitul net al companiei a crescut in perioada ianuarie-martie, la 27 milioane de lei fiind de 4,5 ori mai mare fata de nivelul de 6 milioane de lei in perioada similara din 2015.

„O influenta importanta venind din diferentele de curs valutar aferente reevaluarii imprumuturilor bancare denominate in valuta”, precizeaza compania.

Retail jobs

In perioada analizata, Alro a crescut vanzarile de aluminiu, atat in sectorul primar, cat si in cel procesat. Astfel, pe segmentul de aluminiu primar, Alro a inregistrat vanzari mai mari cu 23%, in special datorita livrarilor de bare si de sarma, care au crescut cu 4.500 de tone si, respectiv cu 2.500 de tone.

In cadrul segmentului de aluminiu procesat, vanzarile au crescut din punct de vedere cantitativ cu 4%, datorita livrarilor de benzi si table subtiri, care au fost cu 1.000 de tone mai mari comparativ cu primul trimestru din 2015.

Alro arata in comunicat ca in 2016 va continua sa se axeze pe o crestere a ponderii si a cantitatii produselor cu valoare adaugata, precum si pe reducerea dependentei energetice prin scaderea continua a consumurilor si cresterea gradului de reciclare a deseurilor de aluminiu.

Pentru aceste investitii, compania a aprobat un buget de 53 milioane de dolari, sursele de finantare ale acestuia fiind in proportie semnificativa deja asigurate.

Citeste si:
XTB: Prețul nichelului a crescut de 4 ori, influențat de conflictul...
Analiză XTB: Prețul...

Alro este o subsidiara a companiei de aluminiu primar si procesat Vimetco NV. Principalele piete de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeana (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania si Romania). Compania are exporturi in SUA si Asia.

Sursa foto: Alro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri